پنج روش تضمینی برای جذاب تر شدن بدون جراحی و دارو

همه ما دوست داریم کمی جذاب تر به نظر برسیم. با توجه به اینکه انتظار می رود بازار جهانی داروهای کاهش وزن مثل اوزمپیک (Ozempic) تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ میلیارد و تقاضا برای بوتاکس به ۱۰.۶۲ میلیارد دلار برسد، روش هایی زیادی وجود دارند که به ما در مسیر جذابتر شدن کمک می کنند. اما حالا یک دانشمند رازهای واقعی جذابیت ظاهری را فاش کرده است و این رازها نیازی به عمل جراحی ندارند.

پنج روش تضمینی برای جذاب تر شدن بدون جراحی و دارو

لیلیان پارک، استادیار و رئیس بخش روانشناسی دانشگاه ایالتی نیویورک می گوید به جای تغییر ظاهرمان، می توانیم به طور واقعی نحوه‌ی دیده شدنمان توسط دیگران را تغییر دهیم. او در کتاب خود پنج راه علمی اثبات شده برای جذابتر به نظر رسیدن در نظر دیگران را توضیح می دهد:

پوشیدن لباس قرمز

پارک می گوید رنگ هایی که می پوشیم می تواند تأثیر قابل توجهی بر جذابیت ظاهری ما در نظر دیگران داشته باشد. او می گوید: «محققان دریافته اند که پوشیدن رنگ قرمز باعث می شود مردم شما را از نظر جسمانی جذابتر بدانند.»

اگرچه قرمز اغلب نشانه خطر و پرخاشگری در نظر گرفته می شود، اما این رنگ نماد شور و شوق، عشق و اشتیاق نیز هست. پارک می گوید حتی نیاز نیست کاملاً قرمز بپوشید. کمی رنگ قرمز – مثلاً یک کراوات یا رژ لب – کافی است.

داشتن دوستان خوشتیپ

پنج روش تضمینی برای جذاب تر شدن بدون جراحی و دارو

بر خلاف باور عمومی، داشتن دوستان جذاب به افزایش ادراک جذابیت ظاهری خودمان کمک می کند. پارک می گوید: «احاطه شدن با دوستان خوشتیپ باعث می شود شما جذابتر از زمانی به نظر برسید که تنها هستید یا با افراد معمولی احاطه شده اید.»

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان دریافتند که داشتن دوستان جذاب در شبکه های اجتماعی باعث می شود مردم فکر کنند صاحب آن حساب کاربری جذابتر است. پس اجازه دهید دوستان خوشگلتان کار سخت را انجام دهند. خودتان را در میان آنها قرار دهید و در نتیجه جذابیت شما نیز افزایش پیدا می کند.

اجازه دهید دیگران به سمت شما بیایند

پنج روش تضمینی برای جذاب تر شدن بدون جراحی و دارو

پارک می گوید: «وقتی بحث جذابیت مطرح است، به نظر می رسد بهتر است شما شکار شوید.»
محققان در طول یک مطالعه دریافتند که هنگامی جذابیت بیشتر می شود که طرف، مقابل بدون توجه به جنسیت او، منفعل تر باشد. پس بار دیگر وقتی در یک کافه شلوغ به کسی علاقه مند شدید، بگذارید خودش کارها را انجام دهد.

تا آخر وقت صبر کنید

پنج روش تضمینی برای جذاب تر شدن بدون جراحی و دارو

محققان استرالیایی مطالعه ای در یک کافه در سیدنی انجام دادند. از بازدیدکنندگان خواسته شد در ابتدای شب، میانه شب و زمان تعطیلی، جذابیت سایرین را ارزیابی کنند. نتایج نشان داد ظاهرا به طور مداوم در معرض نگاه افراد آشنا قرار گرفتن، در کنار کاهش تدریجی گزینه های بالقوه، باعث می شود افراد در پایان شب، دیگران را جذابتر ببینند.

شخصیت مهم است

پنج روش تضمینی برای جذاب تر شدن بدون جراحی و دارو

پارک می گوید: «انسانها آنقدرها هم سطحی نیستند. در واقع، جذابیت فیزیکی شما می تواند تحت تاثیر شخصیت شما قرار گیرد.»

او به مطالعه ای اشاره می کند که در آن از مردم خواسته شده بود جذابیت فیزیکی عکس هایی از افراد را ارزیابی کنند. نیمی از عکس ها دارای صفات شخصیتی مطلوبی مانند صداقت، هوش، شوخ طبعی و مهربانی بودند. نیمه دیگر با صفات منفی همچون پرخاشگری، بددهنی، بی ادبی و خشونت همراه بودند. نتیجه مشخص بود. ما می خواهیم با افرادی باشیم که مهربان، بخشنده، قابل اعتماد و حمایتگر هستند. چیزی جذابتر از کسی که احساس خوبی به ما می دهد، وجود ندارد. داشتن شخصیتی برجسته که باعث می شود دیگران بخواهند با شما باشند، بلافاصله جذابیت شما را افزایش می دهد.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.