پرفروش‌ ترین گوشی‌ های گوگل : سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶a

حدود ۱۳ سال از معرفی اولین گوشی‌ اندرویدی با نام گوگل می‌گذرد. این شرکت برای تولید گوشی‌ با سامسونگ، اچ‌تی‌سی، موتورولا و هواوی همکاری می‌کرد اما از سال ۲۰۱۶، سری انحصاری پیکسل خود را تولید می‌کند. در حال حاضر سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶a پرفروش‌ ترین گوشی‌ های گوگل هستند.

با‌این‌حال، احتمالاً انتظار دارید هفت سال ساخت گوشی‌های اختصاصی گوگل و شش سال قبل از تلاش‌های مشترک برند نکسوس، این شرکت را به رهبر جهانی بازار سخت‌افزار موبایل تبدیل کند، اما تصور درستی نیست.

حالا گوگل پس‌ از شکستن رکوردهای فروش قبلی خود در سال ۲۰۲۱ و سال گذشته، موفق شده‌‌است به فروش گوشی‌های خود بار رونق بخشد. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در گزارش درآمد فصل اخیر آلفابت اعلام کرد که سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶a پرفروش‌ ترین گوشی‌ های گوگل هستند.

موفقیت بزرگ، آمار نامشخص

پرفروش ترین گوشی‌ های گوگل

متأسفانه پیچای به هیچ جزئیاتی درمورد آمار فروش گوشی‌های هوشمند گوگل در فصل گذشته یا مقایسه‌ آن‌ با نتایج فروش پیکسل پیکسل ۶ پرو، ۶ و پیکسل ۵a در سه‌ماهه‌ اول ۲۰۲۱ اشاره نکرد.

البته ما همچنین نمی‌دانیم که گوگل در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل چه تعداد گوشی هوشمند فروخته‌است‌. براساس آخرین آمار این شرکت که مربوط به چندماه قبل می‌شود، مجموع فروش گوشی‌های پیکسل آن از شش نسل مختلف از سال ۲۰۱۶ تا چند ماه پیش به ۲۷.۶ میلیون دستگاه رسیده‌است.

این بدان معناست بعید به نظر می‌رسد که فروش پیکسل ۷، ۷ پرو و پیکسل ​​۶a در فصل تعطیلات از چند میلیون نسخه فراتر رفته‌باشند، اما این رقم بیشتر از آمار فروش پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو بوده‌است. این دستاوردی است که در صنعتی که تقریباً سایرین در حال افول هستکه، ارزش ستایش را دارد.

ساندار پیچای معتقد است که قابلیت‌هایی مثل Magic Eraser و Photo Unblur به متمایزساختن گوشی‌های سری پیکسل از رقبا و همچنین افزایش فروش این محصولات کمک می‌کند.

گوشی‌های پیکسل گوگل در کشورهای محدودی ازجمله ایالات‌متحده عرضه می‌شوند؛ جایی‌که گوگل در سه‌ماهه‌ دوم ۲۰۲۲ موفق شد با سهم حدود ۲ درصدی از بازار، عنوان پنجمین فروشنده‌ بزرگ گوشی‌های هوشمند کشور را به‌ خود را در اختیار بگیرد. این احتمال وجود دارد که در سه‌ماهه چهارم سهم گوگل به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته‌باشد. البته تا زمانی که شرکت‌های تحقیقاتی آخرین گزارش‌های منطقه‌ای خود را ارائه ندهند، نمی‌دانیم که با چه نوع پیشرفتی روبرو هستیم.

آیا گوگل می‌تواند به رشد خود ادامه دهد؟

در حال حاضر، میزان فروش سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶a نسبت به مدل‌های قبلی این گوشی‌ها بهبود یافته‌است و قیمت‌گذاری این سه دستگاه بسیار رقابتی است.

واضح است که مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتری متوجه ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیکسل‌ها می‌شوند. همین امر گوگل را به رقیب برتر اپل و سامسونگ در بخش رده‌بالا تبدیل می‌کند. این برند همچنین در بخش میان‌رده‌ها با شرکت‌هایی مثل موتورولا و وان‌پلاس رقابت دارد.

این شرکت درحال‌حاضر بر روی خانواده پیکسل و هزینه‌های کلی آن در بخش سخت‌افزار تمرکز کرده‌است. امیدواریم این موضوع به این معنی نباشد که افزایش قیمت نسل‌های آینده در دستور کار قرار دارد. اطلاعات نسل‌های آینده تا حد زیادی محرمانه هستند، اما برخی از مشخصات کلیدی پیکسل ۷a ازجمله نمایشگر ارتقایافته ۶.۱ اینچی با فناوری نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و ۸ گیگابایت رم فاش شده‌است. این گوشی درحال‌حاضر دستگاهی مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد؛ امت زمانی که قیمت پیشرو خود را حفظ کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.