پردازنده Snapdragon X Elite 12 Core کوالکام مقابل Core Ultra اینتل: عملکرد گرافیکی برابر!

پردازنده Snapdragon X Elite 12 Core جدید شرکت کوالکام در مقایسه با تراشه Core Ultra 7 155H کمپانی اینتل در بنچمارک‌های مختلف آزمایش شده است و توانسته عملکرد گرافیکی برابری را به نمایش بگذارد.

پردازنده جدید شرکت کوالکام با توان ۲۸ وات رقابت سختی را به تراشه Core Ultra 7 155H اینتل تحمیل می‌کند

عملکرد شرکت کوالکام در صنعت پردازنده اخیراً موضوع داغی بوده است زیرا تراشه‌های سری Snapdragon X Elite توانایی واقعی خود را به نمایش گذاشته‌اند. همانطور که ممکن است بدانید با نزدیک شدن به دوره عرضه رسمی این پردازنده‌ها به بازار، چندین تراشه جدید در خط تولید کمپانی کوالکام دیده شده‌اند، زیرا این شرکت قصد دارند با شرکت‌هایی مانند اپل، اینتل و AMD در حوزه محاسباتی رقابت کنند.

در حالی که ما شاهد چندین آزمایش Geekbench روی پردازنده‌های شرکت کوالکام بوده‌ایم، با این وجود تاکنون این تراشه‌ها روی طیف گسترده‌ای از بنچمارک‌های مصنوعی آزمایش نشده‌اند. یک یوتیوبر و کارشناس سخت افزار با نام Erdi Özüağ، پردازنده Snapdragon X Elite X1E80100 شرکت کوالکام با قدرت ۲۸ وات را در برابر پردازنده Core Ultra 7 155H کمپانی اینتل آزمایش کرده است، این مقایسه نشان می‌دهد که چیپست مبتنی بر Arm چه عملکردی را ارائه خواهد داد.

پردازنده Snapdragon X Elite 12 Core کوالکام مقابل Core Ultra اینتل: عملکرد گرافیکی برابر!
پردازنده Snapdragon X Elite 12 Core کوالکام مقابل Core Ultra اینتل: عملکرد گرافیکی برابر، اعتبار تصویر: Erdi Özüağ

لازم به ذکر است که Erdi Özüağ این دو پردازنده را با استفاده از نوت‌بوک‌های مختلف، طراحی مرجع شرکت کوالکام و یک واحد خرده فروشی مقایسه کرد. آزمایش او شامل یک رویکرد چند بعدی بود که عملکرد پردازنده را در همه سناریوها تجزیه و تحلیل می‌کرد تا ببیند چگونه تایل‌های پردازنده کوالکام در برابر رقیب خود، یعنی تراشه شرکت اینتل قرار می‌گیرد. این پردازنده در مجموع دارای ۱۲ هسته است و سیستم از ۶۴ گیگابایت حافظه LPDDR5x پشتیبانی خواهد کرد.

با شروع بنچمارک UL Proycon، پردازنده Snapdragon X Elite X1E80100 شرکت کوالکام موفق شد محصول کمپانی اینتل را در ارقام عملکردی به عقب براند، زیرا در مقایسه با پردازنده Core Ultra 7 155H شرکت اینتل که در امتیاز ۴۷۶ متوقف شد، این تراشه توانست ۱۷۲۰ امتیاز کسب کند. تفاوت بسیار زیاد در امتیازات نشان می‌دهد که پردازنده کوالکام در سناریوهای استنتاج هوش مصنوعی تا چه اندازه توانمند عمل می‌کند و ظاهراً از همه پیشنهادات موجود در بازار جلوتر است.

پردازنده Snapdragon X Elite 12 Core کوالکام مقابل Core Ultra اینتل: عملکرد گرافیکی برابر!
منبع تصویر: Erdi Özüağ

مقایسه عملکرد گرافیکی پردازنده Snapdragon X Elite کوالکام با تراشه Core Ultra 7 155H اینتل

با انجام آزمایش گرافیکی ۳DMark، پردازنده گرافیکی Adreno آنبورد توانست با عملکرد چیپ Xe-LPG شرکت اینتل برابری کند و هر دو تقریباً امتیازات مشابهی را کسب کردند. این امتیاز مشابه به دلیل تفاوت حداقل در پیکربندی گرافیکی آن‌ها بود. پردازنده شرکت کوالکام همچنین موفق شد در تست کد ویژوال استودیو (Visual Studio Code) نسبت به محصول کمپانی اینتل برتری پیدا کند، جایی که پردازنده Snapdragon X Elite X1E80100 کد مشابه را در یک بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به تراشه شرکت اینتل کامپایل کرد. این تست‌ها نشان می‌دهند که اگرچه پردازنده‌های سری Snapdragon X Elite شرکت کوالکام علیرغم اینکه یک خط تولید کاملاً جدید هستند و اولین تجربه این شرکت در بازارهای پردازنده محسوب می‌شوند، یک ورودی رقابتی به این بخش از بازار خواهد داشت.

نکته‌ای که همه را شگفت زده کرد این بود که چگونه پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت بر تراشه اینتل در قابلیت استنتاج هوش مصنوعی برتری داشت. با کنار گذاشتن رقابت، شرکت کوالکام در اینجا به محصولی انقلابی دست یافته است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا قدرت کافی برای انجام وظایف استنتاجی در سطوح کم تا متوسط ​​روی سیستم‌های خود داشته باشند و در نهایت محیط هوش مصنوعی را ارتقاء دهند. جالب است که ببینیم چگونه اولین Snapdragon X Elite نحوه نگاه ما به بخش نوت بوک را به خصوص در بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی مصرف کننده، تغییر می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.