پردازنده Core i9 14900KS اینتل با قیمت ۷۶۵ دلار در ویتنام عرضه شد

به نظر می‌رسد که شرکت اینتل آماده‌ی عرضه پردازنده Raptor Lake-S Refresh پرچمدار جدید خود با نام Core i9 14900KS است. همانطور که ممکن است بدانید، KS یک نسخه ویژه از مدل‌های موجود است که سرعت‌ها و حداکثر توان مصرفی (TDP) بالاتری را ارائه خواهد داد.
بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی I_Leak_VN، این پردازنده در حال حاضر در انبارهای توزیع‌کننده/خرده‌فروشان قرار دارد و در انتظار برداشتن ممنوعیت رسمی فروش است. به نظر نمی‌رسد این پردازنده جدید شرکت اینتل هیچ نسخه ویژه‌ای در مقایسه با تراشه ۱۴۹۰۰K داشته باشد، اما به هسته‌های نسل چهاردهم و Special Edition اشاره شده است، که این به این معناست که قطعا تراشه موردنظر یک پردازنده ۱۴۹۰۰KS خواهد بود.

پردازنده Core i9 14900KS اینتل با قیمت 765 دلار در ویتنام عرضه شد
پردازنده Core i9 14900KS شرکت اینتل با قیمت ۷۶۵ دلار در ویتنام عرضه شد

مشخصات پردازنده Core i9 14900KS شرکت اینتل

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، پردازنده ۱۴۹۰۰KS شرکت اینتل نمی‌تواند حداقل در حد و اندازه‌ای که تراشه ۱۳۹۰۰KS در مقایسه با ۱۲۹۰۰KS ارتقا یافت، تفاوت بزرگی نسبت به سری پردازنده‌های KS ایجاد کند. تعداد هسته‌ها تغییر نکرده است، زیرا پردازنده همچنان در قالب ۸ هسته P پرقدرت و ۱۶ هسته E کم مصرف طراحی شده است، به علاوه سرعت کلاک تراشه جدید تنها به طور ناچیزی به ۶.۲ گیگاهرتز افزایش یافته است، که فقط ۲۰۰ مگاهرتز بالاتر از پردازنده ۱۴۹۰۰K خواهد بود. این سرعت به فرکانس فناوری Thermal Velocity Boost اشاره دارد که یک افزایش فرصت طلبانه است که به خصوصیات حرارتی و قدرت پردازنده و خنک‌کننده بستگی خواهد داشت.

محصولات سری KS شرکت اینتل برای پلتفرم LGA1700:

  • پردازنده Core i9-12900KS: قیمت پیشنهادی تولید کننده برابر ۷۳۹ دلار، با ۱۶ هسته، سرعت کلاک تا ۵.۵ گیگاهرتز (معرفی شده در آپریل سال ۲۰۲۲)
  • پردازنده Core i9-13900KS: قیمت پیشنهادی تولید کننده برابر ۷۳۹ دلار، با ۲۴ هسته، سرعت کلاک تا ۶.۰ گیگاهرتز (معرفی شده در ژانویه سال ۲۰۲۳)
  • پردازنده Core i9-14900KS: قیمت پیشنهادی آن در انتظار تأیید، با ۲۴ هسته، سرعت کلاک تا ۶.۲ گیگاهرتز (عرضه احتمالی در مارچ سال ۲۰۲۴)

مشتریانی که پردازنده Core i9-14900KS شرکت اینتل را در نظر دارند، باید خنک‌کننده‌های خوبی را در اختیار داشته باشند، زیرا این تراشه ویژه برای علاقه‌مندان و اورکلاکرها طراحی شده است. کاربر عادی احتمالاً باید به مدل اصلی پردازنده ۱۴۹۰۰K که همچنان قابل اورکلاک است، وفادار بمانند.

قیمت و تاریخ عرضه به بازار

مانند معرفی‌های گذشته پردازنده‌های KS شرکت اینتل، انتظار می‌رود قیمت جدیدترین نسخه آن حدود ۱۸ تا ۲۵ درصد بیشتر از سایرین باشد. بر اساس گفته‌های l_Leak_VN، قیمت این پردازنده در کشور ویتنام حدود ۷۶۵ دلار است که ۳۰ درصد گران‌تر از تراشه ۱۴۹۰۰K خواهد بود. درنهایت لازم به ذکر است که پردازنده Core i9-14900KS احتمالاً به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

پردازنده Core i9 14900KS اینتل با قیمت 765 دلار در ویتنام عرضه شد
منبع تصویر: I_Leak_VN

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.