پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D اکنون با قیمت ۳۸۹ دلار و ۱۲ هسته Zen 4 در دسترس است

احتمالا برای شما هم جالب خواهد بود اگر بدانید، تخفیف‌های قیمت پردازنده های سری Ryzen 7000 برای نسخه Ryzen 9 7900X3D شرکت AMD که اکنون با بها تمام شده ۳۸۹ دلار آمریکا در دسترس هستند، بیشتر و بیشتر می‌شود.

همانطور که گفته شد، پردازنده Ryzen 9 7900X3D شرکت AMD اکنون با قیمت عالی ۳۸۹ دلار آمریکا موجود است. این پردازنده ۶ بوست کننده V-Cache سه بعدی و ۶ هسته استاندارد Zen 4 را در یک بسته قدرتمند چند رشته‌ای ارائه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D اغلب به دلیل ارزشی که ارائه می‌کند نادیده گرفته می‌شود، اما اخیراً این تراشه تبلیغاتی تهاجمی را تجربه کرده است و قیمت آن به مرز ۴۰۰ دلار آمریکا نزدیک شده است.پیش‌تر اشاره شده بود که چگونه این تراشه یک دلار بالاتر از ۴۰۰ دلار آمریکا بود و اکنون، افراد خوش شانس در بازار ایالات متحده می‌توانند این تراشه را با قیمت شگفت انگیز ۳۸۹ دلار آمریکا دریافت کنند که فقط چند دلار بیشتر از پردازنده Ryzen 7 7800X3D قیمت دارد.

مشخصات پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D

در رابطه با جزئیاتی که این تراشه ارائه می‌دهد باید گفت، پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D از ۱۲ هسته و ۲۴ رشته بر اساس معماری ۴ هسته‌ای Zen پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن فرکانس پایه ۴.۴ گیگاهرتز و بوست کلاک آن ۵.۶ گیگاهرتز است. لازم به ذکر است که این تراشه در مجموع ۱۲۸ مگابایت حافظه کش L3 را در خود جای داده که شامل یک کش انباشته ۶۴ مگابایتی خواهد بود که بخشی از طراحی ۳D V-Cache محسوب می‌شود. این پشته بر روی یکی از دو CCD قرار گرفته که هر کدام دارای ۶ هسته هستند. همچنین در این پردازنده یک حافظه کش ۱۲ مگابایتی L2 وجود دارد و به طور پیش فرض از حداکثر توان مصرفی (TDP) 120 وات پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید گزینه‌هایی مانند undervolting و PBO را برای تنظیم تراشه انتخاب کنید، اما باید بدانید که این تراشه حداکثر دمای عملیاتی را به ۸۹ درجه سانتیگراد محدود می‌کند که کمی کمتر از پردازنده Ryzen 9 7900X استاندارد خواهد بود که از حداکثر توان مصرفی بالاتر ۱۷۰ وات پشتیبانی می‌کند.

پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D اکنون با قیمت 389 دلار و 12 هسته Zen 4 در دسترس است
پردازنده AMD Ryzen 9 7900X3D اکنون با قیمت ۳۸۹ دلار و ۱۲ هسته Zen 4 در دسترس است، منبع تصویر: Newegg

عملکرد تراشه:

از سوی دیگر از نظر عملکرد، پردازنده Ryzen 7 7800X3D شرکت AMD باید در عملکرد کلی بازی برتری داشته باشد زیرا دارای ۸ هسته است که توسط ۶۴ مگابایت ۳D V-Cache در مقایسه با ۶ هسته موجو در تراشه ۷۹۰۰X3D تقویت شده است. با این وجود یک مزیت بزرگ این است که پردازنده Ryzen 9 7900X3D به کاربران چهار هسته و ۸ رشته اضافه ارائه می‌دهد که می‌تواند منجر به عملکرد خارق‌العاده چند رشته‌ای شود و آن را به یک گزینه عالی برای کسانی تبدیل کند که می‌خواهند تجربه‌ای عالی از بازی و تولید محتوا داشته باشند.

در نهایت باید گفت که قیمت این پردازنده نیز عالی است و اگر در حال ساخت یک کامپیوتر شخصی (PC) با پردازنده‌های سری Ryzen 7000 هستید و به دنبال تراشه‌ای زیر قیمت ۴۰۰ دلار آمریکا با عملکرد زیاد همراه با راندمان فوق العاده هستید، نسخه ۷۹۰۰X3D برای شما یک انتخاب عالی خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.