پردازنده های دسکتاپ ۲۴ و ۲۰ هسته‌ای Arrow Lake-S اینتل شناسایی شدند

پردازنده های Core Ultra 200 دسکتاپ نسل بعدی Arrow Lake-S کمپانی اینتل در نسخه‌های ۲۴ و ۲۰ هسته‌های مشاهده شده‌اند و همچنین به نظر می‌رسد پشتیبانی SMT را ارائه نمی‌دهند.

پردازنده‌های Arrow Lake-S شرکت اینتل تغییر بزرگی را برای پلتفرم‌های دسکتاپ رقم خواهند زد. با این پردازنده‌ها شما یک تراشه با معماری کاملاً جدید از همه لحاظ، به علاوه یک پلتفرم تازه مبتنی بر سوکت LGA 1851 دریافت خواهید کرد. پردازنده‌های Arrow Lake-S از Lion Cove P-Cores و Skymont E-Cores تشکیل خواهند شد. ما تا پیش از این، این پردازنده‌ها را با حداکثر ۲۴ هسته در پیکربندی ۸+۱۶ دیده‌ایم، با این حال اکنون دو مجموعه اطلاعات فاش شده اضافی در اختیار داریم.

این پردازنده‌های فاش شده، امروز در آخرین گزارش درایور به‌عنوان «Arrow Lake Client Platform» ذکر شده‌اند و در بایوس MTLSFWI1.R00.3473.D80.2311222130 با تاریخ ۱۱/۲۲/۲۰۲۳ در حال اجرا هستند. دو پردازنده دسکتاپ Arrow Lake-S شرکت اینتل شامل یک قطعه ۲۴ هسته‌ای است که باید از همان پیکربندی ۸ هسته P و ۱۶ هسته E استفاده کند و دارای سرعت کلاک ذکر شده ۳.۰۰ گیگاهرتز خواهد بود. با این حال مدل دوم دارای مشخصات ۲۰ هسته‌ای است که باید از پیکربندی ۸ P-Core و ۱۲ E-Core استفاده کند و از سرعت کلاک فهرست شده ۲.۳۰ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

پیکربندی این پردازنده‌ها، مشابه نسخه‌های Core i9-14900K و Core i7-14700K موجود به نظر می‌رسند، اما تفاوت اصلی می‌تواند این باشد که به پشتیبانی از SMT / HT اشاره نشده است. به تازگی مشخص شده است که حذف SMT / HT از پردازنده‌های شرکت اینتل به استفاده کارآمدتر از E-Cores ارتباط دارد، که در آن هسته‌ها نقش HT را برای برنامه‌های چند رشته‌ای بر عهده می‌گیرند و عملکرد سریع‌تری را به شیوه‌ای بهینه‌تر از بازده ارائه می‌کنند.

پردازنده دسکتاپ ۲۴ هسته‌ای Arrow Lake-S Core Ultra 200 شرکت اینتل:

پردازنده های دسکتاپ 24 و 20 هسته‌ای Arrow Lake-S اینتل شناسایی شدند

پردازنده دسکتاپ ۲۰ هسته‌ای Arrow Lake-S Core Ultra 200 شرکت اینتل:

پردازنده های دسکتاپ 24 و 20 هسته‌ای Arrow Lake-S اینتل شناسایی شدند

خواهیم دید که حذف HT از پردازنده‌های نسل بعدی کمپانی اینتل چه نتیجه‌ای را به دنبال دارد، اما این کمپانی همچنان با بهینه‌سازی هسته‌های الکترونیکی خود در برنامه‌ها و بازی‌های خاص با مشکل مواجه است. شرکت اینتل تلاش کرد تا استفاده از هسته E-Core خود را در قالب APO (بهینه سازی عملکرد برنامه) بهتر کند، با این وجود فقط قادر است لیست کوچکی از بازی‌ها را پشتیبانی کند و همچنین به آخرین پردازنده‌ها محدود می‌شود. باید گفت شرکت اینتل به تازگی پشتیبانی APO را برای تراشه‌های قدیمی‌تر باز کرده است، اما ما هنوز شاهد ارائه پشتیبانی نبوده‌ایم.

علاوه بر تایل‌های محاسباتی پردازنده، تراشه‌های دسکتاپ Arrow Lake-S شرکت اینتل دارای یک iGPU سطح GT1 بر اساس معماری Arc Xe-LPG Alchemist خواهند بود. انتظار می‌رود که قطعات موبایلی دارای گرافیک Alchemist Xe-LPG با برخی بهینه‌سازی‌ها نسبت به طراحی اصلی باشند.

اینها همچنین به احتمال زیاد اولین خانواده دسکتاپ شرکت اینتل خواهند بود که دارای NPU هستند، کمپانی AMD قبلاً اینتل را در ارائه واحد اختصاصی AI NPU در هر دو پلتفرم موبایلی و دسکتاپ شکست داده است. خانواده Core Ultra 200 کمپانی اینتل نیز شامل تراشه‌های Lunar Lake می‌شود، اما این تراشه‌ها فقط پلتفرم‌های متحرک را هدف قرار خواهند داد. انتظار می‌رود که پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، اطلاعات بیشتری در مورد نسل بعدی خانواده کلاینت در رویداد Computex 2024 ارائه کند ، بنابراین منتظر آن باشید.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.