پرداخت هزاران دلار پول به رسانه‌های مختلف برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل

google logo on smartphone 65ded2fe412e5bb22d866639

گوگل به رسانه‌های مختلف اعلام کرد در صورتی که از هوش مصنوعی این شرکت برای نوشتن محتوا استفاده کنند هزاران دلار پول به آنها پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل طی همکاری با برخی ناشران قصد دارد تا ابزارهای جدید هوش مصنوعی را برای انتشارات مقالات به کار گیرد. این غول جستجوی اینترنتی به هر ناشر هزاران دلار در سال پرداخت خواهد کرد تا بتواند بخشی از برنامه Google News Initiative (GNI) را پیش ببرد. در این برنامه ۶ ساله قرار است برای پروژه‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای و ابزارهای راستی‌آزمایی برای بخش خبررسانی تامین مالی شود. البته استفاده از ابزارهای انتشار محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی یک گام جدید و بحث برانگیز خواهد بود.

طبق گزارش‌های منتشر شده گوگل تنها با ناشران اندک و کوچک وارد همکاری شده و ابزارهای هوش مصنوعی شرکت برای تولید محتوا توسط این ناشران استفاده می‌شود. در گزارشی که در این مورد منتشر شده است آمده ابزارهای آزمایشی هوش مصنوعی به ناشران با توان مالی کم اجازه می‌دهد بتوانند از طریق خلاصه سازی نماسازی و نشر گزارش‌ها که توسط سازمان‌ها و آژانس‌های دولتی یا رسانه‌های خبری منتشر شده به محتوای کارآمد دست پیدا کنند.

مشخص نیست گوگل چه مبلغی به ناشران در این باره پرداخت کرده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد دستمزد های ۵ رقمی در میان بوده است. این ناشران ضمن همکاری با گوگل مجبور به اعلام و فاش کردن استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار خبرها نیستند. همچنین این ناشران به وب سایت‌های منبع در مورد استفاده از داده‌های آنها برای نوشتن یا انتشار خبر با استفاده از هوش مصنوعی اطلاع رسانی نمی‌کنند.

در حال حاضر گوگل در مراحل اولیه بررسی ایده ها قرار دارد تا ابزارهای هوش مصنوعی مناسبی را ناشران ارائه کند و از طریق به روزنامه نگاران در انجام کارهایشان کمک شود. هنوز مشخص نیست گوگل قصد دارد چه نتیجه‌ای از همکاری با ناشران برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید اخبار دریافت کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.