پتنت جدید هواوی برای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به‌صورت آنلاین منتشر شد

هواوی اخیرا از پتنت جدیدی برای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک رونمایی کرده است که به‌طور بالقوه نشان‌دهنده حرکت شرکت به سمت توسعه فناوری اثر انگشت است. این در حالی است که بسیاری از سازندگان تلفن در حال حاضر به راه‌حل‌های Goodix متکی هستند که توسط پتنت‌های کوالکام محدود شده‌اند.

مقایسه حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و اپتیکال

سنسور اثر انگشت اولترا‌سونیک یک فناوری پیشرفته است که برای شناسایی اثر انگشت در دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سنسور اثر انگشت از امواج فراصوت برای تصویربرداری از الگوی اثر انگشت استفاده می‌کند. این فناوری به دلیل دقت بالا، سرعت بالا و قابلیت کارکرد در شرایط مختلف محیطی (مانند حضور آب، گرد و غبار و …) مورد توجه قرار گرفته است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، حسگرهای اپتیکال با استفاده از نور و تصویربرداری دوبعدی الگوی اثر انگشت را شناسایی می‌کنند. این حسگرها نیز دارای دقت خوبی هستند، اما معمولاً دقت آن‌ها کمتر از حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک است. در مورد سرعت، حسگرهای اپتیکال نسبت به حسگرهای اولتراسونیک کمی کندتر عمل می‌کنند. حساسیت آنها نسبت به شرایط محیطی نیز بیشتر است و ممکن است در برخی موارد عملکرد آن‌ها تحت تأثیر قرار گیرد.

بدین ترتیب، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک عملکرد بهتری در شناسایی اثر انگشت دارد و در تشخیص الگوها نیز دقیق‌تر عمل می‌کند. علاوه بر این، این نوع سنسور به طور معمول سریع‌تر و قابل اعتماد‌تر از سنسورهای اثر انگشت نوری است.

از جمله دستگاه‌های الکترونیکی که می‌توانند از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک استفاده کنند، می‌توان به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپتاپ‌ها و دستگاه‌های تبادل پول (ATM) اشاره کرد. گلکسی S10 سامسونگ اولین گوشی هوشمند پرچمدار بود که به سنسور اثر انگشت اولترا‌سونیک مجهز شد.

پتنت جدید هواوی برای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به‌صورت آنلاین منتشر شد

پتنت اثر انگشت اولتراسونیک هواوی

پتنت جدید هواوی با عنوان «سیستم، دستگاه الکترونیکی و ماژول تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک» (CN117058725A) جزئیات طراحی حسگری را ارائه می‌کند که نویدبخش دقت شناسایی اثر انگشت بهبودیافته است.

در حال حاضر، سنسورهای اثرانگشت اولتراسونیک در برخی از گوشی‌های رده‌بالا، به‌ویژه گوشی‌های پرچمدار سری S سامسونگ استفاده می‌شوند. با این حال، این راه‌حل‌ها به پتنت‌هایی که توسط کوالکام نگهداری می‌شود، محدود شده‌اند. پتنت جدید هو‌وی نشان می‌دهد که هدف آن‌ها ایجاد فناوری تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک جایگزین است که به‌طور بالقوه آن‌ها را از اتکا به پتنت‌های دیگر شرکت‌ها بی‌نیاز می‌کند.

مشخصات این پتنت به جزئیات فنی ساخت حسگر از جمله یک الکترود مشترک روی هم، یک لایه پیزوالکتریک و مجموعه‌ای از واحدهای الکترود پیکسلی می‌پردازد. بخش فنی نحوه عملکرد سنسور را در هر دو حالت انتقال و دریافت برای گرفتن اطلاعات اثر انگشت با دقت بیشتر توضیح می‌دهد.

در حالی که جزئیات فنی ممکن است پیچیده باشد، نکته کلیدی این است که پتنت جدید هواوی به جاه‌طلبی آنها برای توسعه فناوری اثر انگشت اولتراسونیک خود اشاره می کند و وابستگی آنها را به راه‌حل‌های شرکت‌های دیگر در آینده کاهش می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.