پایین رده ترین پردازنده Meteor Lake اینتل دیده شد: Core Ultra 5 115U با ۲ هسته P!

بر اساس اخرین اخبار دنیای فناوری شرکت اینتل بی سر و صدا یک پردازنده پایین رده جدید را در سری Meteor Lake Core Ultra خود، با عنوان Ultra 5 115U، اضافه کرده است که تنها از ۲ هسته P پر قدرت پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد که تراشه Core Ultra 5 115U Meteor Lake پایین‌‌رده‌ترین پردازنده شرکت اینتل است و حداکثر ۴.۲ گیگاهرتز فرکانس دارد.

در حالی که این شرکت به طور گسترده سری Meteor Lake Core Ultra خود را به نمایش گذاشت، احتمالا این شرکت فراموش کرد برخی دیگر از پردازنده‌های خود را فاش کند یا ممکن است تصمیم گرفته باشد با توجه به شرایط بازار، محصولی بیشتری را معرفی کند. در نهایت، به تازگی کمپانی اینتل یک پردازنده جدید Meteor Lake را با نام Core Ultra 5 115U منتشر کرده، به علاوه با قضاوت بر اساس طرح نامگذاری، این مدل جدید دقیقاً در پایین‌ترین جایگاه خط تولید قرار گرفته است.

پایین رده ترین پردازنده Meteor Lake اینتل دیده شد: Core Ultra 5 115U با 2 هسته P!
مشخصات پردازنده پایین رده Core Ultra 5 115U Meteor Lake شرکت اینتل، منبع تصویر: شرکت اینتل

مشخصات پردازنده پایین رده Core Ultra 5 115U Meteor Lake شرکت اینتل

اکنون، در رابطه با مشخصات پردازنده Core Ultra 5 115U شرکت اینتل می‌توان گفت که این تراشه با پیکربندی ۸ هسته‌ای و ۱۰ رشته‌ای ارائه می‌شود که از ۲ هسته P پر قدرت، ۴ هسته E کم مصرف و ۲ هسته LP پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهد این تراشه خاص برای استفاده در بارهای کاری با شدت بالا نیست. فرکانس پایه این پردازنده ۱.۵ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس توربو آن ۴.۲ گیگاهرتز است. واحد پردازش گرافیکی تراشه Core Ultra 5 115U دارای ۳ هسته Xe و حداکثر فرکانس دینامیک ۱.۸ گیگاهرتز خواهد بود. از این رو، نمی‌توان انتظار زیادی از عملکرد گرافیکی آن داشت.

مشخصات ذکر شده، پردازنده Core Ultra 5 115U شرکت اینتل را در پایین‌ترین سطح در بین تمام تراشه‌های این خط تولید قرار می‌دهد، و آن را به گزینه مناسبی برای دستگاه‌های کم مصرف تبدیل می‌کند، زیرا دارای حداکثر توان مصرفی (TDP) پایه ۱۵ وات است، با این وجود واقعیت جالب اینجاست که عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) آن کاهش زیادی دریافت نکرده است که می‌تواند این پردازنده را برای کارهای مرتبط با هوش مصنوعی نیز به یک گزینه عالی تبدیل کند.

پایین رده ترین پردازنده Meteor Lake اینتل دیده شد: Core Ultra 5 115U با 2 هسته P!
نتایج تست پردازنده Core Ultra 5 115U Meteor Lake، منبع تصویر: Geekbench

اطلاعاتی در رابطه با عرضه این تراشه‌های جدید به بازار:

لازم به ذکر است که ما از تاریخ عرضه این پردازنده خاص به بازار اطلاعی نداریم، اما همانطور که مدتی پیش در سایت رسمی کمپانی اینتل ذکر شده است، می‌توانیم به زودی شاهد عرضه شدن این پردازنده‌ها در بازارها باشیم، که به احتمال زیاد لپ‌تاپ‌های سطح پایین یا دستگاه‌های قابل حمل را تجهیز می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.