پایان یک ماجراجویی ده ساله؛ کار Valve با بازی Counter-Strike Global Offensive تموم می‌شود

بازی Counter-Strike: Global Offensive یکی از محبوب‌ترین محصولات تاریخ پلتفرم «استیم» (Steam) شناخته می‌شود که حالا پس از ده سال به پایان راه خود رسیده است. بازی Counter-Strike: Global Offensive در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های «پلی استیشن ۳» (PlayStation 3)، «ایکس باکس ۳۶۰» (Xbox 360) و پلتفرم PC منتشر شد.

در چند ماه گذشته، بازی «کانتر استرایک ۲» (Counter-Strike 2) به تدریج جایگزین CSGO شده و حالا شرکت «ولو» (Valve) به پشتیبانی از ورژن قدیمی این بازی پایان داده است. البته Counter-Strike: Global Offensive همچنان قابل بازی است و تنها به عنوان یک محصول «لگاسی» (Legacy) برای بازیکنانی که قصد انتقال به نسخه جدیدتر کانتر استرایک را ندارند، در دسترس قرار می‌گیرد. 

بازی Counter-Strike Global Offensive

ویژگی‌های نسخه Legacy عنوان Counter-Strike Global Offensive

«استیم» (Steam) در صفحه بازی CSGO نوشته است نسخه Legacy بازی مذکور قرار نیست تفاوت آشکاری با گذشته داشته باشد؛ اما دیگر از حالت «مچ‌میکینگ» (Matchmaking) نیز پشتیبانی نمی‌کند. پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۴، این بازی همچنان در دسترس خواهد بود؛ اما عملکرد خاصی که به سازگاری با Coordinator بازی متکی است (به عنوان مثال، دسترسی به موجودی) ممکن است کاهش یابد یا از کار بیفتد.

برای بیش از یک دهه، CSGO بارها و بارها از سایر بازی‌های تیراندازی پیشی گرفت و بر پلتفرم Steam و جامعه پی‌سی گیمرها تسلط یافت و در سطح جهانی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص در نظر گرفته شد. در حالی که عناوین برجسته‌ای مانند «بتلفیلد» (Battlefield)، «ندای وظیفه» (Call of Duty) و «رینبو سیکس» (Rainbow Six) هر سال یک نسخه بیرون دادند و رفتند، بازی Counter-Strike: Global Offensive یک ثابت ابدی در صنعت گیمینگ باقی ماند.

نظر شما چیست؟ بهترین خاطره شما از بازی CSGO چه بوده است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.