پایان کار استودیو Industrial Toys؛ سرورهای بازی Apex Legends Mobile خاموش می‌شوند

شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) به طور رسمی از تعطیلی استودیو Industrial Toys (یکی از سازندگان بازی‌های موبایل EA) خبر می‌دهد.

شرکت EA به طور رسمی اعلام کرد ساخت بازی‌ موبایل Battlefield متوقف شده و سرورهای بازی موبایل Apex Legends به‌زودی خاموش خواهند شد. بازی موبایل Apex Legends سال گذشته توسط استودیو Respawn Entertainment معرفی شد. این عنوان در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین بازی «اپل استور» (Apple Store) و «گوگل پلی» (Google Play) انتخاب شد. اکنون EA خبر می‌دهد که دسترسی بازیکنان به بازی مزبور، پس از گذشت ۹۰ روز متوقف می‌شود.

استودیو Respawn Entertainment در یک پُست وبلاگی گفت کاهش کیفیت به‌روزرسانی‌های اخیر Apex Legends Mobile به علت تعطیلی بازی بوده است. شرکت EA این خبر را در راستای انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه مالی منتهی به ۳۱ دسامبر اعلام کرد.

خاموش شدن سرورهای بازی Apex Legends Mobile؛ بی‌اعتنایی EA به درآمدزایی!

هنوز مشخص نیست که با تعطیلی استودیو Industrial Toys، چند جایگاه شغلی در شرکت EA به خطر می‌افتد. به گفته‌ی وب‌سایت Data.ai، بازی Apex Legends Mobile در این مدت ۴۷ میلیون بار دانلود شده است. همچنین شرکت EA از این بازی توانسته ۵۵ میلیون دلار درآمد کسب کند. این بازی در بازار ژاپن به درآمد ۱۸ میلیون دلار دست یافته است و در هند نزدیک به ۹.۳ میلیون بار دانلود شده است. تنها ۴ بازی شرکت EA درآمد بالاتری نسبت به نسخه موبایل بازی Apex Legends داشته‌اند.

استودیو Respawn Entertainment خاطرنشان کرد که سیستم پرداخت‌های درون بازی Apex Legends Mobile را غیرفعال می‌کند. این استودیو قصد دارد در تاریخ ۱ مه ۲۰۲۳، تمامی سرورهای بازی Apex Legends Mobile را برای همیشه خاموش کند.

سرورهای بازی Apex Legends Mobile

از سوی دیگر، شرکت EA با تعطیلی استودیو Industrial Toys، توسعه بازی موبایل Battlefield را متوقف کرد. این استودیو با ۱۴ کارمند، پیش‌تر عنوان شوتر Midnight Star را ساخته بود. شرکت EA در نظر دارد که استودیو Respawn Entertainment وظیفه تولید نسخه بعدی Battlefield را بر عهده گیرد. این استودیو در پُستی دیگر پیرامون آینده سری Battlefield گفت:

ما یک چشم انداز برای آینده فرانچایز Battlefield داریم. وینس (زامپلا، بنیان‌گذار Respawn)، بایرون و رهبری قوی استودیو، در حال حرکت به سمت ایجاد بهترین تجربیات هستند که بازیکنان را در چندین پلتفرم گرد هم می آورد. ما یک بازی در حال توسعه داشتیم که در آن زمان منطقی به نظر می‌رسید. اما با پیشرفت صنعت و متبلور شدن استراتژی، ما به این نتیجه رسیدیم که باید از مسیر فعلی حرکت کنیم تا دیدگاه خود را برای بازیکنان‌مان به بهترین نحو ارائه دهیم. ما برای تحقق اهداف‌مان، باید دوباره فکر کنیم که چگونه می‌توانیم بازی موبایل Battlefield را توسعه دهیم.

استودیوهای DICE و Respawn Entertainment اخیراً روی بهبود ضعف‌های بازی Battlefield 2042 کار کردند. آن‌ها با انتشار یک به‌روزرسانی، مقداری توانستند کیفیت بازی Battlefield 2042 را برای بازیکنان افزایش دهند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.