پایان انتظار دو ساله برای معرفی ابر خودروی محبوب شورلت

طرفداران دنیای خودرو همواره شورلت کوروت را یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت قدیمی خودروساز دانسته و طرفداران این خودرو، از دو سال پیش که اولین مدل شورولت کوروت برقی به نمایش عمومی در آمد منتظر ورود آن به بازار هستند.

به گزارش سیناپرس، سرانجام انتظار دو ساله طرفداران نسخه الکتریکی شورلت کوروت به پایان رسیده و این شرکت اعلام کرد،نسخه جدید این مدل که دارای قدرتی مشابه موتور ۶.۲ لیتری V8 بنزینی است وارد بازار می شود. این محصول همچنین اولین خودرویی است که دارای سیستم چهارچرخ متحرک است و سریع‌ ترین شتاب ‌دهنده موجود در بازار است.

جزئیات فنی این ابرخودروی هیبریدی مورد انتظار که Corvette E-Ray نام دارد در ژانویه امسال اعلام شده و نشان دهنده تلاش ۷۰ ساله این شرکت از زمانی است که نخستین کوروت اصلی برای اولین بار در نمایشگاه موتور سال ۱۹۵۳ به روی صحنه رفت.

شورلت همچنین ادعا کرد: این محصول جدید، اولین خودروی اسپرتی است که یک V8 تنفس طبیعی را با یک موتور الکتریکی جفت می کند. رقبای مستقیم این خودرو بسیار اندک هستند، اما فراری ۲۹۶ GTB و مک لارن آرتورا هر کدام از موتورهای V6 توربوشارژ دوقلو برای پیشرانه های هیبریدی خود استفاده می کنند که در این حوزه رقیب شورلت به شمار می روند.

گفتنی است، V8 مورد بحث همان بلوک کوچک ۶.۲ لیتری است که نیروی مورد نیاز شورولت کوروت استینگری استاندارد را تامین میکرده و در نوع خود انقلابی برای تغییر از طرح موتور جلو به موتور وسط به شمار می رود.

در نسخه E-Ray، ۴۹۵ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ پوند فوت (از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به محور عقب ارسال می شود) با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ پوند فوت از موتور الکتریکی در جلو حمایت می شود که این دو موتور با کمک هم ترکیبی از قدرت ۶۵۵ اسب بخار ارائه می دهند.

به گزارش سیناپرس، این ویژگی های فنی، کوروت جدید هیبریدی را به سریع ‌ترین کوروت تاریخ تبدیل می ‌کند که تاکنون تولید شده است. شرکت شورلت ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این محصول تنها ۲.۵ ثانیه است.

در این گزارش تصویری می تواند جزئیات بدنه و طراحی این محصول خاص و بسیار زیبای شورلت را مشاهده کنید.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: autocar

نوشته پایان انتظار دو ساله برای معرفی ابر خودروی محبوب شورلت اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.