به درخواست آژانس فضایی روسیه؛تمدید فعالیت روسیه در ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۸

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد:پیشنهادهایی را برای تمدید فعالیت بخش روسی ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۸ به دولت ارسال کرده است. پیش از این روسیه تهدید کرده بود ممکن است به فعالیت خود در ایستگاه مداری خاتمه دهد.

به گزارش سیناپرس، درپی حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های شدیدی از سوی اروپا و آمریکا علیه روسیه، این کشور تهدید کرده بود به فعالیت خود در ایستگاه فضایی خاتمه داده و این موضوع می توانست چالش هایی در مدیریت این مرکز ایجاد کند. به نظر می رسد روسیه تصمیمی جدی برای جامه عمل پوشاندن به این تهدید نداشته و روز گذشته آژانس فضایی این کشور پیشنهادهایی را برای تمدید فعالیت سرویس بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۸ به دولت روسیه ارسال کرده است.

بر این اساس اعلام شد: شورای علمی و فنی آژانس فضایی روسیه در اواخر فوریه جلسه ای با حضور مدیریت شرکت های فضایی همکار، شرکت های وابسته و همچنین سازمان های زیر مجموعه آکادمی علوم روسیه که به عنوان پیمانکار تحت پروژه ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت می کنند، برگزار کرد. در این جلسه تصمیمی مبنی بر تمدید عمر سرویس بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی تا سال ۲۰۲۸ تصویب شده و آماده سازی اسناد مورد نیاز برای ارائه پیشنهادات مربوطه به دولت آغاز شد.

گفتنی است، شرکت راکت فضایی انرجیا در اوایل فوریه به شورای طراحان ارشد توصیه کرد که عمر سرویس بخش روسیه در ایستگاه مداری را تا سال ۲۰۲۸ افزایش دهند.

یوری بوریسف، رئیس آژانس فضایی روسیه نیز در نوامبر سال گذشته به رسانه ها گفت: مدت مشارکت روسیه در پروژه ایستگاه فضایی به شرایط فنی بخش روسی، بازه زمانی استقرار ایستگاه مداری جدید روسیه  و آغاز پروازهای فضایی مرتبط از جمله مدارگرد ملی و برخی عوامل دیگر بستگی دارد.

به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر، دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت روسیه در اواخر اکتبر سال گذشته میلادی گفت که روسیه ممکن است عمر سرویس بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی را تا سال ۲۰۲۸ افزایش دهد. این همکاری تا زمانی که روسیه ایستگاه مداری ملی خود را مستقر کند، ادامه خواهد داشت.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

نوشته

به درخواست آژانس فضایی روسیه؛

تمدید فعالیت روسیه در ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۸ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.