پاسخ MSI به روشن نشدن مادربرد Z790: واحدهای معیوب جایگزین می‌شوند

به تازگی گزارش دادیم که کاربران برای ماه‌ها از مشکلات مادربرد MSI Z790 که منجر به روشن نشدن سیستم‌ها یا خرابی مکرر طی فرآیند POST (Power On Self-Test) می‌شد، شکایت داشتند. در نهایت امروز، شرکت MSI به این شکایات پاسخ داد. این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای از طریق پلتفرم Reddit، ضمن تایید کردن یافته‌های Joshi Repair، بیان کرد که ترک‌های دیده شده در تراشه‌های PCH (Platform Controller Hub) به کار رفته در مادربرد Z790 Tomahawk WiFi شرکت MSI ناشی از یک خطا کارخانه‌ای است، به علاوه وعده داد که تمامی واحدهای معیوب را جایگزین خواهد کرد.

واکنش شرکت MSI در مورد تراشه‌های PCH ترک خورده

شرکت MSI در این بیانیه توضیح داد: «ما کشف کرده‌ایم که ممکن است تعداد کمی از واحدها با تراشه‌های PCH ناکارآمد و آسیب دیده مواجه شوند که به طور بالقوه منجر به روشن نشدن (DOA) مادربرد خواهد شد. ما علت این مشکل را در طراحی پیچ هیت سینک تراشه مورد استفاده قبلی جدا کرده‌ایم، به علاوه اقدامات پیشگیرانه برای رسیدگی به این مشکل انجام داده‌ایم.» این شرکت در ادامه توضیح داد: «طراحی اصلاح شده پیچ هیت سینک تراشه در تولیدات بعدی ما اعمال شده است، به علاوه نقص‌های شناخته شده حل خواهند شد.»

شرکت MSI بیان کرد: «ما از استانداردهای بالایی در زمینه پاسخ گویی و مسئولیت پذیری پیروی می‌کنیم و قصد داریم اطمینان حاصل کنیم مشتریانی که محصول آسیب دیده دریافت کرده‌اند، به سرعت آن را با واحد‌های اصلاح شده جایگزین کنند» از مشتریان خواسته می‌شود با نزدیکترین مرکز خدمات منطقه‌ای کمپانی MSI تماس بگیرند تا بتوانند روند جایگزینی RMA برای مادربردهای Z790 دارای تراشه PCH معیوب را آغاز کنند.

پاسخ MSI به روشن نشدن مادربرد Z790: واحدهای معیوب جایگزین می‌شوند

روشن نشدن مادربرد Z790 Tomahawk WiFi جایگزین شرکت MSI

در حالی که اقدام شرکت MSI برای جایگزین کردن مادربردها، پس از پوشش گسترده‌تر این موضوع توسط رسانه‌ها ستودنی است، با این وجود گزارش‌هایی از ترک خوردن تراشه‌های PCH در مادربرد Z790 Tomahawk WiFi از طریق Reddit وجود دارد که حداقل به ۹ ماه قبل بازمی‌گردد. در این رابطه، Redditor encephalophiliac یک مادربرد کاملاً جدید Z790 Tomahawk WiFi از وبسایت Newegg دریافت کرد که روشن نشد. کاربر پس از حذف هیت سینک PCH یک ترک پیدا کرد و تصمیم گرفت مادربرد را به وبسایت Newegg مرجوع کند. البته باید افزود، encephalophiliac یک مادربرد جایگزین از سوی Newegg دریافت کرد که آن هم روشن نمی‌شد.

شرکت MSI تایید نکرد که چه تعداد از مادربردهای Z790 آن‌ها با پیچ هیت سینک معیوب به فروش رفته‌اند. علاوه بر این، این شرکت فقط مشکلات نسخه Z790 Tomahawk WiFi را تایید کرد و اشاره‌ای به سایر مادربرد‌های سری Z790 که ممکن است تحت تاثیر این نقص قرار گیرند، نکرده است. با این حال، گفته می‌شود که تعداد مادربردهای آسیب دیده ممکن است حتی به صدها واحد نیز برسد.

خبر خوب در اینجا این است که علت اصلی روشن نشدن مادربردهای شرکت MSI شناسایی شده است. همچنین باید افزود که در حال حاضر یک اصلاح در خطوط تولید این کمپانی در رابطه با این نقص در حال اجرا است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.