وزیر کشور در میان مُلاها:‌ فیلتر فضای مجازی به صورت کامل!

MWY0ZTUyfKLX 1

سردار احمد وحیدی (وزیر کشور) با حضور در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان جنوبی در اظهاراتی اعلام داشت که فضای مجازی اگر کنترل نشود بسیاری از جوانان را قتل عام خواهند کرد و روح و فکر و ذهن مردم را خراب می‌کنند و این یک جنایت بزرگی است. وی در ادامه بیانات خود اعلام کرد که فضای مجازی به طور کامل فیلتر می‌شود.

فیلتر فضای مجازی چگونه ممکن است؟

سخنان وزیر کشور در حالی بیان شده که رییس دولت سیزدهم در دوران تبلیغات انتخاباتی بارها تاکید کرده بود که دولتش به سمت فیلترینگ نخواهد رفت. اما اکنون پالس‌های دیگری از وزیر کشور دولت آیت‌الله رییسی می‌بینیم. او در ادامه گفت:

جنایت علیه بشریت از این مهم‌تر نیست که انسان‌ها را از هویت خارج می‌کند و بسیاری از رسانه‌های مزدور تمام پول آنها را سعودی‌ها می‌دهند‌. بازیگران داخلی حوادث اخیر چند دسته شدند و شامل انسان‌های آموزشی سازمان یافته به صورت یک شبکه و جوانان احساساتی که تحت تاثیر فضای مجازی و دروغگویی‌های بزرگ و آسیب‌های اجتماعی بودند. آغاز حرکت دشمنان فرهنگی و اجتماعی بود که با فوت #مهسا_امینی شکل گرفت البته این یک بهانه بود. این مساله را دشمنان تبدیل به مساله سیاسی کرد. طراحی توطئه‌آمیز دشمن در دو بستر جریان سازمان یافته اغتشاشگر و جوانان با عارضه روحی و فکری بود و با دو هنرپیشه و دو ورزشکار نمی‌توان انقلاب کرد.

وی افزود:

زنان در کشور ما امنیت دارند یا کشورهای شما که ما را از کمیته زنان خارج می‌کنید! هنوز برده‌داری در برخی قوانین ایالات آنها پابرجا است‌.در کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار کودک و زن کشته می‌شود کسی حرفی نمی‌زند اما وقتی قوه قضائیه دو سه نفر که با دلایل قانونی اعدام کرده‌، غوغا می‌کنند. هر جا این اتفاقات صورت می‌گرفت نظام از بین می‌رفت اما نظام اسلامی آنچنان قوی است که حرکات اخیر مانند حرکت پشه است که وقتی روی دست بشیند با جابجا کردن می‌رود.

اما شاید مهم‌ترین اظهاراتی که وی در جمع روحانیون مطرح کرد این بود که:

فضای مجازی به طور کامل فیلتر می‌شود هرچند دشمنان در دستور کار خود ساخت فیلترشکن‌ها را دارند.

در جریان اعتراضات سراسری و از ابتدای مهرماه دو شبکه اجتماعی واتس آپ و اینستاگرام فیلتر شدند و همچنان فیلتر هستند. همین اعمال محدودیت‌ها باعث بلند شدن صدای اعتراض بسیاری از فعالان کسب و کارهای اینترنتی شده و به‌گفته اتاق بازرگانی ایران، ضررهای بزرگی به زندگی ۹ میلیون نفر که به صورت مستقیم از آن کسب درآمد می‌کردند، وارد شده است.

بر اساس اعلام رسمی و گزارشات گوناگون و در پی اعمال فیلترینگ شدید حکومت تقریبا تمام پیام‌رسان‌ها و سایت‌های دانلود، بسیاری از بازی‌ها و موتورهای جست‌و‌جو طی نود روزی که از آغاز اعتراضات گذشته٬ دچار اختلال شده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.