وزیر ارتباطات: درخواست وزارت‌خانه برای رفع فیلتر گوگل‌پلی رد شد

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ملاقات با کارگروه تعیین مصادیق محرمانه وزارت‌خانه و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، درخواست رفع فیلتر «گوگل‌پلی» (Google Play) را ارائه کرد اما درخواست او مورد موافقت قرار نگرفت. «عیسی زارع پور» همچنین به گزارش سامانه «اسپیدتست» (Speedtest) در مورد وضعیت اینترنت ایران واکنش نشان داد.

روز گذشته، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محرمانه وزارت‌خانه و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، درخواست رفع فیلتر برخی از سایت‌ها را مطرح کرد. گفتنی است او در ابتدا درخواست رفع محدودیت «گوگل‌پلی» را ارائه کرد اما متاسفانه درخواست وزیر ارتباطات مورد پذیرش قرار نگرفت. «زارع پور» بار دیگر تاکید کرد رفع فیلترینگ پلتفرم‌ها و وب‌سایت در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست. وزارت‌خانه نظر تخصصی را ارائه می‌کند و این موضوعات نیازمند پیگیری و مطالبه از سایر اعضای کارگروه است.

«عیسی زارع پور» خاطرنشان کرد در رفع فیلترینگ برخی از سامانه‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد، چراکه در حکم رئیس‌جمهوری به رئیس مرکز ملی فضای مجازی هم این مسئله ذکر شده که باید در بعضی از سیاست‌ها بازنگری صورت گیرد.

درخواست وزیر ارتباطات برای رفع گوگل‌پلی_2

واکنش وزیر ارتباطات به گزارش سامانه اسپیدتست در مورد وضعیت اینترنت ایران

«عیسی زارع پور» در حاشیه اختتامیه جشنواره فاوا در جمع خبرنگاران به سوال مربوط به صحت گزارش «اسپیدتست» (Speedtest) در مورد وضعیت اینترنت ایران پاسخ داد. او گفت آن چیزی که سامانه «اسپیدتست» نشان می‌دهد عدد مطلق آن شاید قابل استناد نباشد. میانگین سرعت اینترنت همراه در دو اپراتور به تقریب ۱۵ مگابیت بر ثانیه است اما آنچه که سامانه مذکور میانگین را نشان می‌دهد، حدود ۳۵ مگابیت بر ثانیه است. اما جهت‌گیری و ترند آن همان ترند است.

او اذعان کرد از ابتدای دولت سیزدهم، میانگین اپراتورها ۹ یا ۱۰ بوده و اکنون این عدد ۱۵ شده است. وزیر ارتباطات دوباره تاکید کرد اعضای وزارت‌خانه شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا عقب‌ماندگی و مشکلات حوزه ارتباطات را کاهش دهند. «عیسی زارع پور» مدعی شد سرعت اینترنت روز به روز در حال بهتر شدن است و خبری از عقب‌گرد نخواهد بود.

درخواست وزیر ارتباطات برای رفع گوگل‌پلی

توضیح عیسی زارع پور درباره سیم‌کارت‌های خارجی بدون فیلتر

«عیسی زارع پور» اعلام کرد بالا بودن قیمت سیم‌کارت‌های خارجی از قدیم بوده است. در حقیقت، سیم‌کارت خارجی تهیه می‌شود و سیم‌کارت‌های داخلی هم در سایر کشورها به دلیل اینترکانکشن و رومینگی که وجود دارد، کاملا قابلیت استفاده را فراهم می‌کند اما چون هزینه رومینگ دیتا زیاد است، برای کاربر مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. وزیر ارتباطات تشریح کرد در ایران، سیم‌کارت بدون فیلتر وجود ندارد. در حقیقت، اپراتور چنین چیزی را در اختیار ندارد که روی آن قیمت‌گذاری کند. او مجدد تاکید کرد در ایران چیزی به عنوان اینترنت طبقاتی وجود ندارد و وزارت‌خانه قصد دارد تمامی نیازهای اقشار مختلف را فراهم کند. بنابراین، وزارت‌خانه وب‌سایت onlin.403 را تاسیس کرده‌ است. وزیر ارتباطات اعلام کرد ما در مسیر پیشرفت قرار داریم اما وظیفه سیاست‌گذاری نهایی برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.

درخواست وزیر ارتباطات برای رفع گوگل‌پلی_3

هزینه دسترسی به سرویس فیبر نوری چه‌قدر است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون هزینه دسترسی کاربران به سرویس فیبر نوری مانند مودم و غیره اظهار کرد در صورتی که کاربران از شهری مانند تهران بخواهند سرویسی از شرکت‌هایی مثل مخابرات را دریافت کنند، باید هزینه سنگینی پرداخت نمایند. اکنون دولت بخش قابل‌توجهی از این هزینه را پرداخت کرده است و در همه کشور از جمله کلان شهرها هر خانه‌ای اپراتور متصل کند، سالی دو میلیون تومان دولت به آن یارانه پرداخت می‌کند که ارزیابی استان تقریبا هزینه‌هایی غیر از مودم را پوشش می دهد. وزارت‌خانه تمام تلاش خود را می‌کند که پروژه فیبرنوری را به اتمام برساند تا برای مردم و اپراتور به صرفه باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.