آیفون ۱۶ پرو مکس مجهز به دوربین سوپر تله فوتو خواهد بود

طبق گزارش جدیدی که افشاگر چینی منتشر کرده است، گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن است اولین دستگاهی باشد که با دوربین پریسکوپی با لنز سوپر تله‌فوتو روانه بازار خواهد شد. این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال درخورتوجهی ارائه می‌دهد.

این اطلاعات از طریق حساب کاربری ویبو دیجیتال چت استیشن منتشر شده که در گذشته نیز اطلاعات دقیقی در‌مورد برنامه‌های اپل ارائه کرده است. برچسب تله فوتو «سوپر» یا «اولترا» معمولاً به دوربین هایی با فاصله کانونی بیش از ۳۰۰ میلی متر داده می‌شود که تا حد زیادی سوژه‌های دور را بزرگ می‌کنند. دوربین تله‌فوتوی مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو دارای فاصله کانونی معادل ۷۷ میلی‌متر است. بنابراین فاصله کانونی بیش از ۳۰۰ میلی‌متر در گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس ارتقای قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

دوربین‌های سوپر تله‌فوتو اغلب برای عکاسی ورزشی و حیوانات وحشی استفاده می‌شوند. اما پس‌زمینه‌های جذابی که ایجاد می‌کنند، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای عکاسی پرتره تبدیل می‌کند. البته به شرط اینکه فاصله کافی بین سوژه و عکاس وجود داشته باشد.

دوربین‌های سوپر تله‌فوتو

به‌نظر می‌رسد که این تغییر به‌دنبال ارتقای اپل به سیستم دوربین تله فوتو پریسکوپ که در اواخر امسال با آیفون ۱۵ پرو مکس شروع شد، تسهیل شده است. طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ پرو سال آینده را با دوربین تله‌فوتو روانه بازار کند. ظاهراً این تغییر با افزایش اندازه مدل کوچک‌تر آن امکان‌پذیر شده است. به این ترتیب، تجهیز آیفون ۱۶ پرو مکس به دوربین پریسکوپ سوپر تله‌فوتو، اپل را قادر می‌سازد تا سال آینده تمایز بین دو دستگاه پرو را حفظ کند.

آیفون 16 پرو مکس مجهز به دوربین سوپر تله فوتو خواهد بود

علاوه بر این، گزارش اخیر تأیید کرد که سنسور آیفون ۱۶ پرو مکس ۱۲٪ بزرگتر از نسل قبل خواهد بود و اندازه آن حدود ۱/۱.۱۴ اینچ است. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر دارای سنسور ۱/۱.۲۸ اینچی هستند. پیش‌بینی می‌شود که اندازه حسگر آیفون ۱۵ پرو مکس امسال مشابه مدل کنونی باشد. یک سنسور بزرگتر می‌تواند محدوده دینامیکی و تاری پس‌زمینه دوربین اصلی آیفون را بهبود بخشد. چنین تغییری می‌تواند قابلیت‌های عکاسی در نور کم را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد. زیرا سطح بزرگ‌تر می‌تواند نور بیشتری را با سرعت شاتر و دیافراگم یکسان جذب کند.

افشاگر مذکور به طور دقیق اعلام نکرد که شایعه مربوط به کدام گوشی‌های سری آیفون ۱۶ است. اما با توجه به اظهارات قبلی او، به نظر می‌رسد که این اخبار به آیفون ۱۶ پرو مکس مربوط می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.