ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک

موسسات آیوی لیگ به دلیل برتری علمی و سنت های دیرینه خود در سراسر جهان مشهور هستند. اما ورود به یکی از دانشگاه های برتر آمریکا چقدر سخت است؟ اینفوگرافیک زیر، نرخ پذیرش و میانگین هزینه سالانه دانشگاه های آیوی لیگ و همچنین میانگین نمرات اس‌ای‌تی (SAT) مورد نیاز برای پذیرش را نشان می دهد. این داده ها از مرکز ملی آمار آموزش و پرورش آمریکا گردآوری شده است.

ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟

توجه داشته باشید که متوسط هزینه سالانه (average annual cost) نشان دهنده قیمت خالصی است که دانشجو پس از کسر میانگین ارزش کمک هزینه ها و یا بورسیه های دریافتی می پردازد.

هاروارد از همه سخت گیر تر است

آزمون اس‌ای‌تی، یک آزمون استاندارد است که معمولا برای پذیرش در کالج در ایالات متحده استفاده می شود. دانش آموزان دبیرستانی برای ارزیابی آمادگی خود برای کار آکادمیک در سطح کالج در این آزمون شرکت می کنند.

هنگام مقایسه نمرات اس‌ای‌تی، هاروارد و دارتموث جزو چالش برانگیزترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش هستند. میانگین نمرات اس‌ای‌تی برای دانش آموزان آنها ۷۶۰ برای خواندن و نوشتن و ۷۹۰ برای ریاضی است. با این حال، هاروارد نیمی از نرخ پذیرش (۳.۲٪) را در مقایسه با دارتموث (۶.۴٪) دارد.

ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟

در میان دانشگاه های برتر آمریکا در این لیست، دارتموث با ۳۳,۰۰۰ دلار و پرینستون با ۱۱,۱۰۰ دلار، به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین هزینه سالانه را دارند.

در حالی که بدهی دانش‌آموزان در ایالات متحده در سال‌های اخیر افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ به ۱.۷۳ تریلیون دلار رسیده است، ارزش دریافت مدرک از هر یک از دانشگاه های ذکر شده از سایر دانشگاه ها بیشتر است و درآمدهای قابل توجه دانشجویان سابق آنها، مؤید آن است.

به عنوان مثال، فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد بالاترین میانگین حقوق اولیه را در کشور دارند که ۹۱,۷۰۰ دلار است.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.