واتربلاک ۲۴۸ یورویی EK برای کارت گرافیک های Arc A750 / A770

تقریباً شش هفته می‌شود که کارت گرافیک‌های Arc Alchemist شرکت اینتل به بازار عرضه شده‌اند؛ اما برخلاف کارت گرافیک‌های RTX 40 و RX 7000 که واتربلاک‌های مخصوص آن‌ها بلافاصله معرفی شدند، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات خنک کننده مایع تا به این لحظه واتربلاکی برای کارت گرافیک‌های جدید تیم آبی عرضه نکرده بودند. اما پس از گذر بیش از یک ماه، شرکت EK بالاخره یک واتربلاک مخصوص برای کارت گرافیک های Arc A770 و Arc A750 معرفی کرده است.

واتربلاک EK برای کارت گرافیک های Arc A750 و Arc A770

برای اینکه ببینیم اوضاع از چه قرار است، ابتدا مروری به قیمت فعلی کارت گرافیک‌های Arc A7 می‌اندازیم. در حال حاضر پائین‌ترین قیمت کارت گرافیک Arc A770 Limited Edition حدود ۴۲۰ یورو بوده و قیمت کارت گرافیک Arc A750 Limited Edition نیز بین ۳۲۰ تا ۳۳۰ یورو است.

یک نکته که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که کارت گرافیک‌های Arc A7 از زمان عرضه مقداری کاهش قیمت تجربه کرده‌اند. این نکته از این جهت اهمیت دارد که EK قرار است عرضه واتربلاک مخصوص کارت گرافیک های Arc A770 / A750 LE را اواسط ماه دسامبر آغاز کند. نکته مهم دیگر، برچسب قیمت ۲۴۸ یورویی بلاک EK است – دقیقاً ۷۵ درصد قیمت یک دستگاه کارت گرافیک Arc A750 Limited Edition.

  • Intel A770 LE: €۴۱۹
  • Intel A750 LE: €۳۳۳
  • EK water block: €۲۴۸
EK ARC WATERBLOCK

واتربلاک های EK برای کارت گرافیک های Arc A750/A770 برخلاف اکثر بلاک‌های موجود در بازار، کیت کامل به همراه بک‌پلیت هستند و امکان خرید مجزای آن وجود ندارد. در خصوص قیمت این بلاک نیز باید گفت که این واتربلاک‌ها، برای EK همان واتربلاک‌های معمولی و همیشگی هستند و هزینه تولید آن‌ها نباید فرق خاصی با دیگر مدل‌ها داشته باشد. این، دیگر تصمیم گیمرهاست که بخواهند یک بلاک ۲۵۰ یورویی برای کارت گرافیک ۳۰۰-۴۰۰ یورویی خود خریداری کنند، یا اینکه همین بودجه را روی بودجه کارت گرافیگ بگذارند و در رده قیمتی بالای ۶۰۰ یورو به سراغ کارت گرافیک‌های گیمینگ قوی‌تر و بهتر بروند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.