هیتمن اسنایپر، دوس اکس موبایل و تعدادی بازی دیگر اسکوئر انیکس از دسترس خارج می‌شوند

به نظر می‌رسد که از ابتدای سال ۲۰۲۳ برخی از بازی‌های موبایلی استودیوی اسکوئر انیکس مونترال (Square Enix Montreal) برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد.

حساب توییتر این استودیو اخیرا اعلام کرده است که بازی‌های Deus Ex Go ،Space Invaders: Hidden Heroes ،Arena Battle Champions و Hitman Sniper: The Shadows در ۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۱۴ دی ۱۴۰۱) کنار گذاشته خواهند شد. جالب است بدانید که در این میان از عرضه‌ی اثری نظیر Hitman Sniper: The Shadows چندان نمی‌گذرد.

در واقع این بازی‌ها در اول دسامبر سال جاری (۱۰ آذر) از ‌گوگل‌پلی و اپ استور حذف خواهند شد و خریدهای درون برنامه‌ای بازی‌ها نیز اخیرا از دسترس خارج شده‌اند. به بازیکنانی که در این بازی‌ها خریدهایی داشته‌اند، توصیه شده که تا تا قبل از ۱۴ دی از آن‌ها استفاده کنند زیرا ظاهرا هیچ بازپرداختی وجود نخواهد داشت. از طرفی استودیوی سازنده همچنین تاکید کرده است که بازیکنان فعلی پس از تاریخ ۱۴ دی حتی نمی‌توانند به بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

بازی Hitman Sniper: The Shadows

تصویری از بازی Hitman Sniper: The Shadows

مشخص نیست که آیا این اتفاق برای سایر بازی‌های این استودیو مانند Hitman Go ،Lara Croft Go و نسخه‌ی اول Hitman: Sniper خواهد افتاد یا خیر. گفتنی است که اسکوئر انیکس مونترال توسط کمپانی Embracer Group به همراه استودیوهای کریستال داینامیکس و ایدوس مونترال در ماه می سال جاری خریداری شد. این خرید شامل آی‌پی‌هایی نظیر توم ریدر، Deus Ex و غیره نیز می‌شود.

پس از خریده شدن توسط کمپانی ذکر شده، اسکوئر انیکس مونترال در ماه اکتبر به Onoma تغییر نام داد، اما Embracer Group سپس اعلام کرد که کمتر از یک ماه بعد این شرکت را تعطیل می‌کند. این بسته شدن تقریبا ۲۰۰ نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. طبق این گزارش، بسته شدن این استودیو به عنوان بخشی از یک برنامه‌‌ریزی بزرگ برای کاهش هزینه‌های مختلف است. این برنامه‌ریزی همچنین باعث شده که استودیوی ایدوس مونترال یکی از پروژه‌های معرفی نشده‌ی خود را لغو کرده و دیگر بازی در دست ساخت خود را چندان گسترش ندهد.

منبع: Gamesindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link