وابستگی به رم هوش مصنوعی موبایلی گوگل، بسیار زیاد است

وابستگی به رم هوش مصنوعی موبایلی گوگل، بسیار زیاد است

به گزارش رسانه مدیاتی، هوش مصنوعی گوگل جمنای اوایل سال ۲۰۲۴ ازطریق اپلیکیشن اندرویدی روی برخی گوشی‌های هوشمند دردسترس قرار گرفت اما در کمال تعجب یکی از جدیدترین مدل‌های گوشی گوگل در فهرست دستگاه‌های سازگار با جمنای حضور نداشت. در رویداد MWC مشخص شد جمنای نانو به‌دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری روی پیکسل ۸ قابل اجرا نیست و اکنون می‌دانیم این محدودیت به ‌رم پایین دستگاه ارتباط دارد (البته گوگل چند روز پیش از تصمیم اولیه‌اش صرف‌نظر کرد).

سانگ چائو، معاون واحد نرم‌افزار دستگاه‌ها و سرویس‌های گوگل، در بخشی از پادکست Made by Google اعلام کرد پیکسل ۸ پرو با رم ۱۲ گیگابایت، پلتفرمی عالی برای اجرای جمنای نانو است.

هوش مصنوعی موبایلی گوگل به‌شدت وابسته به رم است.

ظاهراً گوگل محدودیتی برای اجرای هوش مصنوعی روی گوشی‌هایی که از کمتر از ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برند، اعمال کرده است.

گوگل رویه‌ی خود را کمی تغییر داده است. در اطلاعیه‌ی اخیر در وب‌سایت راهنمای گوشی‌های پیکسل، اشاره شده است که جمنای نانو در قالب یکی از گزینه‌های Developer Mode در به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی برای کاربران پیکسل ۸ ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آپدیت هیجان انگیز پابجی موبایل در راه است

چائو در بخش دیگری از پادکست Made by Google توضیح داد که گوگل می‌خواهد برخی از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مثل پاسخ هوشمند روی رم دستگاه اجرا شوند. این یعنی ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌طور دائمی بخشی از رم را اشغال می‌کنند تا در همیشه در حالت آماده‌به‌کار باشند.

گوگل می‌گوید که درحال‌حاضر هیچ‌کدام از مدل‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، جمنای نانو را روی رم نگه نمی‌دارند و برای انجام این کار باید یکی از فلگ‌های توسعه‌دهنده را فعال کنید.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.