هواوی می‌تواند تاج فرمانروایی سامسونگ در بازار گوشی‌ های هوشمند تاشو را بدزدد

سامسونگ از زمان عرضه گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹، پادشاه بازار گوشی های هوشمند تاشو بوده است . با این حال، حداقل طبق یک گزارش جدید، این شرکت به‌زودی جایگاه خود را از دست خواهد داد و هواوی کسی است که تاج و تخت سامسونگ در بازار گوشی‌ های هوشمند تاشو را خواهد دزدید.

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو همچنان در حال رشد است. تقریباً تمام تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند و سامسونگ در رأس آنها، اکنون مدل‌های تاشو ارائه می‌کنند. حتی حدس‌و‌گمان‌های هیجان‌انگیزی درمورد آیفون تاشو باریک و سبک‌وزنی وجود دارد که احتمالاً در سال ۲۰۲۶ وارد بازار می‌شود. آخرین گزارش DSCC حاکی از رشد چشمگیر بازار گوشی‌های تاشو با افزایش ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته است. قسمت جالب‌تر ماجرا این است که انتظار می‌رود هواوی برای اولین‌بار در سه ماهه اول ۲۰۲۴ جای سامسونگ را بگیرد.

فرمانروایی هواوی در دو فصل اول سال ۲۰۲۴ در بازار گوشی‌ های هوشمند تاشو

به‌طور دقیق‌تر، به نظر می‌رسد که سامسونگ رتبه اول خود را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشو در سه ماهه اول ۲۰۲۴ از دست خواهد داد. ظاهراً سامسونگ علی‌رغم فروش کمتر از حد انتظار گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵، بزرگترین برند گوشی‌های هوشمند تاشو در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ بوده است. اما آنر و هواوی در این سه ماهه سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دادند.

در فصل آخر سال گذشته، ۲۳ گوشی هوشمند تاشو مختلف در سراسر جهان عرضه شد. چهار گوشی از ده گوشی هوشمند تاشو پرفروش در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ متعلق به سامسونگ بودند، در حالی که آنر و اوپو هر کدام دو گوشی در لیست داشتند. از برندهای هواوی و شیائومی نیز یک گوشی در لیست ده گوشی برتر پرفروش تاشو به چشم می‌خورد. گلکسی زد فلیپ ۵ پرفروش‌ترین گوشی تاشو جهان در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ بود، در حالی که هواوی میت ایکس ۴ در رتبه دوم قرار گرفت. آنر مجیک VS2 ، گلکسی‌ زد فولد ۵ و اوپو فایند N3 فلیپ به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند.

انتظار می‌رود در سه‌ ماهه اول و دوم ۲۰۲۴، هواوی در بازار گوشی‌ های هوشمند تاشو با کمک میت X5 و پاکت ۲ از سامسونگ پیشی بگیرد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود سامسونگ در نیمه دوم سال جاری بازگشت قدرتمندی داشته باشد و جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو پس بگیرد. به‌طور کلی، انتظار می‌رود ۲۷ گوشی هوشمند تاشو جدید در سال جاری وارد بازار شوند.

هواوی می‌تواند تاج فرمانروایی سامسونگ در بازار گوشی‌ های  هوشمند تاشو را بدزدد

شایان ذکر است که سامسونگ اولین سازنده بزرگی بود که گوشی تاشو را معرفی کرد و به موفقیت قابل‌توجهی در این حوزه دست یافت. با این حال، به نظر می‌رسد عملکرد کلی این برند در حال تزلزل است، زیرا اخیرا عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان را از دست داده است.

سقوط احتمالی سامسونگ می‌تواند منجر به افزایش ۱۰۵ درصدی فروش هواوی شود. با این حال، زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ آینده سامسونگ ممکن است ورق را برگردانند. در حالی که تولیدکنندگان چینی طیف گسترده‌تری از مدل‌ها را در قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند که به آنها برتری طولانی‌مدت می‌دهد، تنها زمان مشخص خواهد کرد که چه کسی برنده مسابقه است.

کناره‌گیری اوپو و ویوو در بازار گوشی‌های تاشو

به دلیل عدم وجود حاشیه سود و تقاضا برای گوشی‌های تاشو در چین، انتظار می‌رود اوپو و ویو گوشی تاشوی جدیدی عرضه نکنند. بنابراین، انتظار می‌رود فروش گوشی‌های هوشمند تاشو این دو برند در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. از سوی دیگر، شایعه شده است که سامسونگ نسخه گران‌تری از گلکسی زد فولد ۶ را عرضه خواهد کرد که احتمال با نام گلکسی زد فولد ۶ اولترا و اسلات S Pen داخلی و دوربین‌های بهتر روانه بازار خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.