هواوی قصد دارد HarmonyOS را در سطح جهانی گسترش دهد

سال گذشته هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT به طور انحصاری برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد . این سیستم عامل از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند و می‌تواند آینده گوشی‌های هوشمند هواوی و سایر دستگاه‌های هوشمند ظاهر شود. گزارش قبلی از Nikki Asia ادعا کرد که HarmonyOS NEXT (که در ژانویه به‌عنوان جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اختصاصی هواوی معرفی شد) می‌تواند در سطح جهانی با iOS و اندروید رقابت کند.

HarmonyOS NEXT به سومین سیستم‌عامل تلفن همراه محبوب تبدیل می‌شود

اکنون آخرین خبر این است که هواوی قصد دارد اکوسیستم HarmonyOS را در سطح جهانی عرضه کند. در نتیجه تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹، این شرکت سیستم‌عامل جدیدی به نام HarmonyOS را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند خود ارائه کرد.

هواوی قصد دارد HarmonyOS را در سطح جهانی گسترش دهد

سیستم‌عامل اختصاصی هواوی تاکنون محدود به کشور چین بوده است، اما اکنون این شرکت قصد دارد آن را در سطح جهانی گسترش دهد. در خلال نشست تحلیلگران امسال، رئیس فعلی هواوی، خو ژیجون، این برنامه را علنی کرد. هواوی معتقد است که می‌تواند آن را به سومین سیستم عامل ترجیحی دنیا برای دستگاه‌های تلفن همراه تبدیل کند.

این شرکت در حال همکاری نزدیک با توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک اکوسیستم برنامه قوی برای HarmonyOS است. این شرکت ابتدا روی بازار چین تمرکز خواهد کرد. به گفته Xu، مردم در کشور خود بیشتر وقت را صرف مجموعه‌ای از نزدیک به ۵۰۰۰ اپلیکیشن می‌کنند. طبق معمول، این شرکت در ابتدا برروی دردسترس‌بودن و عملکرد یکپارچه این برنامه‌ها تمرکز خواهد کرد.

با این حال، ساخت اکوسیستم اپلیکیشن و رقابت با غول‌های تثبیت‌شده مانند پلی‌استور گوگل یا اپ‌استور اپل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. طبق داده‌های Business of Apps، گوگل پلی در حال حاضر مجموعه‌ای از بیش از ۳.۲ میلیون برنامه و اپ‌استور بیش از ۲ میلیون برنامه دارد. اگر هواوی در ساخت یک اکوسیستم اپلیکیشن رقیب موفق شود، واکنش بازار جهانی جالب خواهد بود.

وقتی صحبت از HarmonyOS NEXT به میان می‌آید، این شرکت همچنین به جای استفاده از هسته لینوکس برروی یک هسته هرمونی جدید خودساخته کار می‌کند. برای کسانی که آشنایی ندارند، هسته پایه و اساس سیستم‌عامل را تشکیل می‌دهد. بنابراین هواوی واقعاً در تلاش است تا سیستم‌عامل خود را از اندروید متمایز کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.