هواوی در حال عقب افتادن از رقبای خود در دنیای فناوری است

به نظر می رسد غول فناوری چینی هوآوی که در سال های اخیر با تحریم های بین المللی مواجه شده و در حال باختن رقابت به سایر شرکت های فعال در این حوزه بوده است و در سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۹۳.۵میلیارد دلار آمریکا درآمد داشت.

به گزارش سیناپرس، بررسی شرایط بازار فناوری های تلفن همراه نشان دهنده از دست رفتن جایگاه هواوی در سطح جهانی بوده و بر اساس گزارش سالانه این شرکت که روز جمعه منتشر شد، سود خالص این شرکت در سال گذشته به ۳۵.۶ میلیارد یوان کاهش یافت. این کاهش سود بسیار قابل توجه محسوب می شود زیرا این رقم در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱۳.۷ میلیارد یوان بود.

اریک ژو، رئیس دوره ‌ای این شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با شرایط فوق گفت: در سال ۲۰۲۲، یک محیط خارجی چالش‌ برانگیز و عوامل غیربازاری همچنان بر فعالیت‌های هواوی تأثیر گذاشته است.

این شرکت علی رغم این بحران های سیاسی تمام تلاش خود را برای رشد و توسعه انجام داده و جریان ثابتی از درآمد را برای حفظ بقای خود و فراهم کردن زمینه ‌ای برای توسعه آینده ایجاد کرده است.

منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی نیز در این رابطه گفت که نتایج کسب و کار کلی شرکت مطابق با پیش ‌بینی ‌ها بود. به گفته این مقام ارشد غول فناوری چین، نسبت بدهی هواوی ۵۸.۹ درصد و موجودی خالص نقدی آن ۱۷۶.۳ میلیارد یوان در پایان سال ۲۰۲۲ بوده است.

وی در این رابطه تصریح کرد: وضعیت مالی ما با انعطاف پذیری قوی باقی می ماند. به گفته منگ، مخارج تحقیق و توسعه هواوی در سال ۲۰۲۲ به ۱۶۱.۵ میلیارد یوان رسید که یکی از بالاترین رقم های هزینه در تاریخ این شرکت است و تقریباً ۲۵.۱ درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل می دهد.

به گزارش سیناپرس، دفتر مرکزی هوآوی که در شنژن مستقر است، یک ارائه دهنده جهانی پیشرو در زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات  ICT  و دستگاه های هوشمند است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

نوشته هواوی در حال عقب افتادن از رقبای خود در دنیای فناوری است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.