روسیه و چین با ارزهای محلی تجارت می کنند

در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال شده و این موضوع منجر به تغییر در الگوی تجارت خارجی روسیه شد.همچنین به تازگی این کشور تصمیم گرفت با متحدان اصلی اقتصادی و سیاسی خود با ارزهای محلی به تجارت بپردازد.

به گزارش سیناپرس، کی ان فنگ، محقق ارشد دانشگاه تایهه، روز جمعه به رسانه های خبری گفت: پرداخت‌ خریدهای تجاری بین روسیه و چین به روبل و یوان باعث افزایش کارایی تجارت این دو کشور و کاهش ریسک‌ های مالی ناشی از فشارهای یک جانبه ایالات متحده و تحریم های مختلف می ‌شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه توضیحاتش گفت: در صورت استفاده از پرداخت ‌ها به ارز های ملی، می ‌توان از نوسانات نرخ ارز و هزینه‌ های مربوط به این حوزه جلوگیری کرده و در عین حال، فرآیند ها و رویه‌ های انجام معاملات را ساده و سهولت و کارایی تجارت را افزایش داد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: چین و روسیه روند جایگزینی یوان و روبل به جای دلار در تسویه حساب های متقابل را تسریع کرده اند تا وابستگی خود به واحد ارز آمریکا را کاهش داده و خطرات تحریم ها را کم کنند.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: چنین اقداماتی پاسخی منطقی به اقدامات آمریکا محسوب شده و مبارزه ای اجتناب ناپذیر با هژمونی دلار در جهان است.

کی ان فنگ همچنین گفت: جایگزینی دلار با ارزهای ملی خطرات مربوط به نوسانات نرخ ارز و همچنین قرار گرفتن در معرض اقدامات محدود کننده اعمال شده توسط کشورهای ثالث را کاهش می دهد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: از آنجایی که آمریکا در نظام مالی جهانی جایگاه مسلط را دارد، می ‌تواند با دستکاری ارز، تحریم‌ ها و مسدود کردن دارایی‌ ها، فشار و دخالت در امور سایر کشورها را تشدید کند.

به گزارش سیناپرس، در شرایط کنونی، چین و روسیه ممکن است تا حدی تحت تعقیب و تحریم های مالی آمریکا قرار گیرند. به همین دلیل اجرای تسویه حساب‌ مبادلات تجاری به ارزهای ملی، چین و روسیه را قادر می ‌سازد تا حد معینی از چنین خطراتی اجتناب کرده و از این طریق، امنیت اقتصادی خودشان را تضمین کنند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

نوشته روسیه و چین با ارزهای محلی تجارت می کنند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.