هفته آینده گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟

آیا هفته آینده فروشگاه گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟ این می‌تواند مهم‌ترین و جنجالی‌ترین خبر فناوری امسال باشد!

رفع فیلتر گوگل پلی، یکی از سوالات همیشگی خبرنگاران از وزیر ارتباطات در برنامه‌ها و نشست‌های مختلف و تا کنون هم حاشیه‌های بسیار زیادی داشته است.

امروز هم خبرنگاران در حاشیه نشست دولت، از «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر این فروشگاه نرم‌افزارهای اندرویدی پرسیدند.

وزیر ارتباطات در پاسخ هم از تقاضای دوباره برای رفع فیلتر آن در جلسه هفته آتی خبر داد:

ما رفع فیلتر گوگل‌پلی را دو بار به کارگروه بردیم و برای سومین بار قبل از سال جدید این موضوع مطرح شد. امیدوارم در جلسه آتی که هفته بعد است دوباره دوستان همراهی کنند که این اتفاق بیوفتد.

زارع‌پور در توضیحات بیشتری گفت کارگروه فیلترینگ ۱۳ عضو دارد که ۱۲ عضو صاحب رای هستند و یک عضو هم مرکز ملی فضای مجازی است.

کارگروه فیلترینگ حرف آخر را می‌زند

رفع فیلتر گوگل پلی

رفع فیلتر گوگل پلی

او می‌گوید وزارت ارتباطات فقط یک رای در کارگروه فیلترینگ دارد و تصمیم‌گیرنده نهایی، مجموع رای‌های داده شده است. وزیر می‌گوید دولت ۶ رای در این کارگروه دارد و اکثریت با دولت نیست.

وزیر ارتباطات، سال گذشته هم چندین بار گفتند درخواست رفع فیلتر گوگل پلی را به کارگروه فیلترینگ دادند ولی رد شده است. او می‌گوید نظر وزارت ارتباطات این است که گوگل پلی رفع فیلتر شود.

در چند روز گذشته، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به دولت خرده گرفتند که چرا واردات آیفون به ایران ممنوع است ولی فروشگاه اپل استور باز است و برعکس، واردات انواع گوشی‌های اندرویدی به ایران مجاز اما اصلی‌ترین فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی بسته و فیلتر است.

گفتنی است فیلترینگ گوگل پلی، از نظر امنیتی و حریم خصوصی، ضربه‌های زیادی به کاربران ایرانی وارد کرده و باعث نصل ده‌ها و صدها اپ شخص ثالث غیرمجاز و کلاه‌بردار شده است.

گوگل پلی در مهر ماه ۱۴۰۱ فیلتر شده و هنوز رفع فیلتر نشده است تا ببینیم هفته آینده، آیا کارگروه فیلترینگ سرانجام رای به باز شدن آن می‌دهد یا خیر؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.