هر آن‌چه که باید از بازی Tale of Ronin بدانید

چندی پیش بود که بالاخره اطلاعات جدیدی از بازی Tale of Ronin منتشر شد. عنوانی که توسط استودیوی Dead Mage (سازندگان بازی Children of Morta و Shadow Blade) در دست ساخت است. Tale of Ronin عنوان متفاوتی نسبت به ساخته قبلی استودیوی Dead Mage است و آن‌ها قصد دارند این بار به سمت سرزمین‌‌های شرق قدم بردارند و دوران فئودال ژاپن را به تصویر بکشند. در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا به هر آن چیزی که تا به امروز از این بازی می‌دانیم بپردازیم. با ما همراه بمانید!

<!–

–>

ساختار بازی چگونه خواهد بود؟


هر آن‌چه که باید از بازی Tale of Ronin بدانید - ویجیاتوهر آن‌چه که باید از بازی Tale of Ronin بدانید - ویجیاتو

بازی Tale of Ronin یک عنوان نقش‌آفرینی با مبارزات نوبتی (Turn-Based) خواهد بود. از طرفی داستان، نقش پررنگی در ساختار کلی بازی دارد. بازیکنان در نقش یک رونین (Ronin) قرار می‌گیرند. رونین‌ها، سامورایی‌هایی هستند که ارباب خودشان را از دست دادند و کاملا از خانواده و قلعه‌هایشان مستقل شدند. بدین ترتیب پس از مرگ ارباب‌ها، رونین‌ها تبدیل به مبارزانی آزاد می‌شوند و آزادانه فعالیت‌های مختلف انجام می‌دهند.

ساختار کلی بازی تاکید زیادی بر آزادانه بودن فعالیت‌های بازیکن دارد. به طوری که بازیکنان می‌توانند با همه کاراکترها تعامل کنند و ماموریت‌های مختلفی انجام بدهند و آزادانه به هر نقطه‌ای سفر کنند. ممکن است که به یک رهگذر کمک کنید تا از منطقه خطرناکی گذر کند یا حتی با مبارزان دیگر توافق کنید تا تبدیل به یک جایزه بگیر شوید و به شکار مجرم‌ها بروید. این ماموریت‌ها می‌تواند به صورت تک‌نفره یا به کمک دیگر کاراکترها انجام شود و بازیکنان در انتخاب این مسائل آزاد هستند.

همانند اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی، تعامل با کاراکترهای دیگر یکی از بخش‌های مهم بازی‌ست. از طرفی سیستم تعامل تفاوت‌هایی هم دارد و بازیکن می‌تواند به طور مثال از یک رونین دیگر درخواست کند تا با او همراه شود و در مبارزات به او کمک کند. البته برخی اوقات تصمیم می‌گیرید تا با یک رونین دیگر درگیر شوید تا تنها شهرت و افتخار به دست آورید. گاهی اوقات هم ممکن است تنها برای آذوقه با رهگذران تعامل کنید. یا از آن‌ها درخواست می‌کنید که مقداری آذوقه به شما بدهند یا تصمیم می‌گیرید که با روش دیگری پیش بروید و غذای آن‌ها را بدزدید. تمامی این تصمیمات برعهده بازیکن خواهد بود و نحوه تاثیرگذاری‌ این تصمیم‌گیری‌ها در طول بازی مشخص خواهد شد.

بازی Tale of Roninبازی Tale of Ronin

طبق اطلاعات منتشر شده، گشت و گذار در دنیای بازی نقشی کلیدی دارد و بخش بزرگی از بازی را شامل می‌شود. گشت و گذار باعث می‌شود تا با داستان‌های زیادی روبرو شوید و ماموریت‌های متفاوتی برای شما باز خواهد شد.

داستان Tale of Ronin چه خواهد بود؟


هر آن‌چه که باید از بازی Tale of Ronin بدانید - ویجیاتوهر آن‌چه که باید از بازی Tale of Ronin بدانید - ویجیاتو

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، بازیکنان در نقش یک رونین قرار می‌گیرند که ارباب خودش را از دست داده و دیگر مرشدی ندارد. بیست سال از سقوط قلعه اوساکا (Osaka) گذشته و شایعاتی مطرح شده که ممکن است یکی از ارباب‌های افسانه‌ای این قلعه همچنان زنده مانده باشد. حال برخی از رونین‌ها می‌خواهند تا دوباره زیرنظر یک ارباب قرار بگیرند و عصر صلح را به پایان برسانند.

طبق گفته سازندگان، آن‌ها تلاش زیادی دارند تا به وجه انسانی‌ سامورایی‌ها بپردازند. این اتفاق هم بیشتر به سمت سیستم نقش‌آفرینی بازی برمی‌گردد که تصمیمات یک سامورایی را در موقعیت‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. معمولا در آثار شرقی که توجه ویژه‌ای به سامورایی‌ها دارد، مبارزات و بی‌رحم بودن کاراکتر یک المان اصلی است. با این حال به نظر می‌آید که در Tale of Ronin قرار است که وجه انسانی سامورایی‌ها یک بخش مهم داستان باشد.

مبارزات بازی چگونه خواهد بود؟


Tale of Ronin Combat DesignTale of Ronin Combat Design

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، سیستم مبارزات بازی به صورت نوبتی یا Turn Based خواهد بود. در نمایش منتشرشده بخش‌های کوتاهی از مبارزات بازی را شاهد بودیم و همچنان به طور عمیق این سیستم به نمایش گذاشته نشده است. با این حال جالب است بدانید که اگر در طول مبارزات کشته شوید، کاراکتر شما به طور کامل از داستان حذف خواهد شد و شما در نقش یک رونین دیگر قرار می‌گیرید.

Tale of Ronin CharactersTale of Ronin Characters
بازیکنان می‌توانند از بین رونین‌های مختلف کاراکتر مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند تا بازی را با او ادامه دهند.

البته که مرگ کاراکتر اصلی بر اتفاقات داستانی پیرامون هم تاثیر خواهد گذاشت. گاهی اوقات ممکن است مرگ کاراکتر برعهده خود بازیکن باشد چرا که از دست دادن افتخار برای یک رونین اتفاقی شرم‌آور است و مرگ یک راه افتخارآمیز است. البته که می‌توان از این اتفاق هم دوری کرد و با از دست دادن افتخار، به زندگی ادامه داد. اما همان‌طور که از آثار شرقی انتظار می‌رود، دوئل‌‌ سامورایی‌ها نیز در Tale of Ronin وجود دارد و این موضوع می‌تواند انتظارات را بالا ببرد.

منابع الهام سازندگان چه بوده است؟


Tale of Ronin InspirationTale of Ronin Inspiration

به لحاظ داستانی، بازی الهامات زیادی از آثار کارگردانان نام‌دار سینمای شرق یعنی آکیرا کوروساوا و ماساکی کوبایاشی داشته است. به طور مشخص در نمایش اخیر اعلام شد که عناوین هفت سامورایی، هاراکیری (Harakiri) و یوجیمبو (Yujimbo) به طور ویژه‌ای در طراحی داستان بازی تاثیر داشته است. ترس، ضعف‌ها و رویاهای کاراکترهای اصلی این آثار منابع الهام داستانی سازندگان برای تعریف و شخصیت‌پردازی مبارزان بازی بوده است. سازندگان اعلام کردند که در طول بازی با کاراکترهای زیادی روبرو می‌شویم که هر کدام دارای شخصیت‌های منحصر به فردی خواهند بود.

به لحاظ هنری هم بازی تاثیرات زیادی از آثار سینمایی و هنری شرقی داشته است. اما به طور مشخص طراحی‌های سنتی ژاپنی موسوم به سومی (Sumi-E) در کارگردانی هنری بازی تاثیرگذار بوده است. این هنر سنتی ترکیبی از طراحی با دست و جوهر است که معمولا به صورت تک‌رنگ است و یکی از برجسته‌ترین سبک‌های هنری سنتی و باستانی ژاپن است. سازندگان به طور ویژه‌ای از این سبک هنری الهام گرفتند، با این وجود آن‌ها به تک‌رنگ بودن این طراحی‌ها بسنده نکردند و برای طراحی کاراکترهای بازی از رنگ‌های گوناگون استفاده کردند. اما طبق اطلاعاتی که در وبسایت بازی منتشرشده برای طراحی پیش‌زمینه‌های بازی از طراحی‌های تک رنگ الهام گرفته شده است.

Tale of Ronin Art DirectionTale of Ronin Art Direction

بازی برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟


حدود هفت سالی می‌شود که از این بازی رونمایی شده اما با وجود انتشار اطلاعات جدید، همچنان از بازه زمانی انتشار بازی خبری منتشر نشده است. در طول این شش سال، استودیوی Dead Mage بازی Children of Morta را هم عرضه کرده و می‌توان گفت چهار سالی‌ست که تمرکز این استودیو بر توسعه این بازی بیش از قبل شده است.

با این حال در زمان رونمایی از بازی اعلام شد که این بازی برای کنسول‌های Xbox One، PS4 و پی‌سی منتشر خواهد شد. هم‌اکنون صفحه استیم این بازی نیز در دسترس قرار دارد. با این حال مشخص نیست که در چه زمانی از تاریخ انتشار و ارزش بازی Tale of Ronin رونمایی خواهد شد و فعلا باید منتظر بمانیم.

عنوان Children of Morta نقطه درخشانی در صنعت بازی‌سازی ایران بود. عنوانی که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در بازارهای جهانی هم مورد توجه قرار گرفت. باید دید که Tale of Ronin هم می‌تواند به مانند اثر قبلی، استودیوی Dead Mage را بر سر زبان‌ها بیندازد یا خیر. این بازی ایده‌های جذابی دارد و به نظر می‌آید که پتانسیل‌های لازم برای تبدیل شدن به یک اثر جذاب را خواهد داشت. با این حال باید تا انتشار اطلاعات بیشتر منتظر بمانیم تا ببینیم سامورایی‌های جاه‌طلب استودیوی Dead Mage قرار است به چه سرانجامی برسند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.