نیاز به مجوز برای فعالیت بین شهری تاکسی های اینترنتی

به تازگی رئیس شورای شهر تهران از نیاز به مجوز برای فعالیت تاکسی های اینترنتی در مسیرهای بین شهری خبر داده است. با اعلام این خبر، زین پس فعالیت تمام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری نیازمند کسب مجوز خواهد بود.

پیش از این نیز فرمانده کل نیروی انتظامی اعلام کرده بود که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نظیر اسنپ، تپسی و… و حتی خودروهای مسافربری شخصی در مسیرهای بین‌شهری ممنوع است و حال، رئیس شورای شهر این خبر را به نوعی تأیید کرده و خبر از نیاز مجوز برای حمل مسافر در مسیر بین‌شهری داده است.

فعالیت بین شهری تاکسی های اینترنتی، عامل افزایش تصادفات؟!

روز چهارم دی‌ماه، رئیس پلیس راهور ناجا طی یک نامه به روسای پلیس استان‌های کشور اعلام کرده بود که جابجایی مسافر توسط خودروهای پلاک شخصی در جاده‌های بین شهری ممنوع است. وی علت این ممنوعیت را «افزایش تصادفات» عنوان کرده بود:

«فعالیت ناوگان پلاک شخصی به ویژه سواری‌های مسافربر پلاک شخصی و همچنین حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و… در حوزه حمل و نقل برون شهری خارج از ضوابط و ممنوع بوده و موجب تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادفات ناوگان مذکور می‌شود».

فعالیت تاکسی های اینترنتی در مسیرهای بین شهری مشروط شد

اینطور که در این نامه آمده، شرکت‌ها و موسسات ترابری برای فعالیت راننده‌ها در جاده‌های برون‌شهری، نیازمند طی یک سری مراحل قانونی و دریافت مدارکی نظیر کارت سلامت راننده، دفترچه ثبت ساعت، معاینه فنی و… هستند و از آن‌جا که تاکسی‌های اینترنتی و راننده‌های شخصی چنین مراحلی را طی نمی‌کنند، حمل مسافر توسط آن‌ها خطرآفرین است.

رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص اظهار داشت:

«ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می‌خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت کنند که این اجازه نیز به آن‌ها داده می‌شود تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام کنند».

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.