نگاهی به Astral Odyssey؛ بدترین بازی نقش آفرینی موبایلی

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های MMO – نقش آفرینی موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Astral Odyssey همراه ویجیاتو باشید.

یکی از بهترین اتفاقاتی که در طول چندین سال اخیر افتاد، پیشرفت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند بود. موضوعی که به بازی‌سازها اجازه می‌داد تا با استفاده از آن‌ بازی‌های باکیفیت خوبی را بسازند. بازی‌هایی که حرف برای گفتن داشتند و نه‌تنها در بخش گرافیک، بلکه در بخش گیم‌پلی نیز، انقلابی در صنعت بازی‌سازی برای موبایل بودند. در طول چندین سالی که گذشت، بازی‌های جاه‌طلبانه بسیاری معرفی شدند که گرافیکی خارق‌العاده داشتند و نسل جدیدی از بازی‌های موبایلی بودند که Astral Odyssey یکی از آن‌هاست.

<!–

–>

Astral Odyssey توسط استودیوی مستقل هنگ کنگی Cedar Technology HK Limited انحصارا برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. عنوانی که صرفا چند هفته از انتشارش می‌گذرد و یکی از جدید‌ترین بازی‌های موبایلی به شمار می‌رود. Astral Odyssey خودش را یک بازی نقش آفرینی – MMO معرفی می‌کند که روی کاغذ، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. اما باید برای بررسی دقیق این موضوع، شخصا وارد دنیای Astral Odyssey شویم و ببینیم که آیا این بازی ارزش تجربه را دارد، یا نه.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Frostpunk – هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زدهانتشار بزرگ‌ترین بازی استراتژیک پی‌سی برای موبایل
معرفی بازی موبایلی Frostpunk – هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زدهمعرفی بازی موبایلی Frostpunk – هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زده

استودیوی Cedar Technology HK Limited، استودیوی چندان شناخته‌شده‌ و محبوبی نیست. در واقع این بازی موبایلی دومین تجربه آن‌ها در ساخت و توسعه بازی‌های نقش آفرینی موبایلی است و آن‌ها تا پیش این بازی، یک بازی دیگر را نیز در کارنامه‌شان ثبت کرده بودند که اتفاقا این بازی هم یک تجربه نقش آفرینی – استراتژیک بود. پس بنابراین با تمام این توضیحات، باید گفت که ما با یک بازی موبایلی جاه‌طلبانه از استودیویی مستقل رو به رو هستیم که عملا هیچکسی تاکنون اسمشان را نشنیده است.

در بخش داستانی این بازی یک تجربه کاملا کسل‌کننده است. داستان این بازی به دور از هرگونه نوآوری روایت می‌شد و دست روی ایده‌ای گذاشته که ما بارها و بارها در دنیای بازی‌های موبایلی دیده‌ایم. موضوعی باید در دنیای بازی‌های مستقل کاملا برعکس باشد! این بازی‌ها نباید ترسی از شکست داشته باشند و بازی‌سازهای مستقل باید هرچه که دارند را به میدان بیاورند تا یک بازی جذاب را بسازند. درحالیست که بازی Astral Odyssey پتانسیل چنین کاری را داشت و متاسفانه ابدا داستان متفاوتی را روایت نکرد. داستان بازی درباره تقابل خیر و شر است و صادقانه بگویم این بازی، ابدا داستان سرراست و جذابی ندارد.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Plants VS Zombies 3؛ جدیدترین نسخه از این سری!گیاهان در مقابل زامبی‌ها، چه جیزی از این بهتر؟
معرفی بازی موبایلی Plants VS Zombies 3؛ جدیدترین نسخه از این سری!معرفی بازی موبایلی Plants VS Zombies 3؛ جدیدترین نسخه از این سری!

مننتهی در بخش گیم‌پلی چطور؟ آیا بازهم عملکرد Astral Odyssey در این بهش به اندازه بخش داستانی بد است؟ متاسفانه باید بگویم بله! دلیل این موضوع به پیچیدگی UI و رابط کاربری بازی بر می‌گردد. بازی بقدری پیچیده است که گاهی نمی‌توانید شخیص دهید که چه اتفاقی در دنیای بازی درحال رخ دادن است. همچنین این درحالیست که بسیاری از بازی‌های MMO به سراغ رابط کاربرهای مینیمال رفته‌اند تا گیمرها از تجربه این بازی‌ها لذت ببرند. اما متاسفانه گیم‌پلی این بازی موبایلی مملو شده از اطلاعات به درد نخوری که صرفا در همه جای نمایشگرتان وجود دارند.

برای تجربه بازی موبایلی Astral Odyssey شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

اما این صرفا تنها دلیلی نیست که بازی موبایلی Astral Odyssey را تبدیل به یک بازی بد کرده. اگر گیم‌پلی این بازی موبایلی نقش آفرینی پیچیده و سخت این بازی را فاکتور بگیریم، به طراحی نه‌چندان خوب کاراکترها می‌رسیم. راستش را بخواهید، درواقع هدف از تجربه یک بازی MMO – نقش آفرینی، لذت‌ بردن از طراحی کاراکترها و آزادی عمل گیمرها در استفاده از آن‌هاست. موضوعی که ابدا در بازی موبایلی Astral Odyssey رعایت نشده و کاراکترهای این بازی علی‌رغم طراحی متفاوتی که دارند، هیچ قابلیت منحصر به فردی ندارند و دیگر فرقی ندارد که شما کدام شخصیت را در Astral Odyssey انتخاب می‌کنید.

همچنین در نهایت به مشکل سرورهای بازی می‌رسیم. برای یک بازی آنلاین حیاتی است که بتواند یک دنیای آنلاین استیبل را به تصویر بکشد. اما بازی Astral Odyssey در انجام چنین کاری نتوان است و سرورهای این بازی مشکلات بی‌شمار بسیاری دارند که عملا تجربه این بازی را غیرممکن کرده است. اما با این‌حال اگر به هردلیلی نتوانستید که وارد این بازی شوید، جای نگرانی نیست و چیز چندان زیادی را از دست نداده‌اید. Astral Odyssey یک بازی نه‌چندان مطلوب است که توصیه می‌کنیم بیخیال تجربه آن شوید.


مطلب پیشنهادی:با این بازی موبایلی تبدیل به مکانیکی حرفه‌ای شویدیک بازی ماشینی جذاب برای موبایل گیمرها
با این بازی موبایلی تبدیل به مکانیکی حرفه‌ای شویدبا این بازی موبایلی تبدیل به مکانیکی حرفه‌ای شوید

گرافیک این بازی ابدا جای تعجبی ندارد. شما با یک گرافیک کسل‌کننده و مبتدی طرف هستید که حتی معمولی‌ترین المان‌های یک بازی را خوب را نیز نمی‌توان در آن پیدا کرد. Astral Odyssey ابدا عملکرد خوبی در بخش جلوه‌های بصری و گرافیکی ندارد و اگر این بخش برایتان مهم است، باید بیخیال بازی Astral Odyssey شوید. متاسفانه این موضوع درباره موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی این بازی نیز صدق می‌کند و همه‌چیز دست به دست هم داده تا Astral Odyssey یک بازی شکست خورده باشد.

پیشنهاد نمی‌شه!

Astral Odyssey یک بازی MMO – نقش آفرینی موبایلی است که توسط استودیوی مستقل Cedar Technology HK Limited برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. عنوانی که مشکلات بسیار زیادی در بخش گرافیک، گیم‌پلی و حتی سرورهایش دارد و اگر به دنبال تجربه یک بازی MMO هستید، بهتر است که بیخیال این بازی از استودیوی Cedar Technology HK Limited شوید.

نگاهی به Astral Odyssey؛ بدترین بازی نقش آفرینی موبایلی - ویجیاتونگاهی به Astral Odyssey؛ بدترین بازی نقش آفرینی موبایلی - ویجیاتو
Astral OdysseyAstral OdysseyAstral Odyssey


سازنده:Cedar Technology HK Limited


سبک:MMO ، نقش آفرینی


حجم:۴۱۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید ، iOS

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.