نمایش پردازنده های کلاینت و مرکز داده نسل بعدی اینتل در طول سخنرانی اصلی رویداد Computex 2024

مدیر عامل شرکت اینتل، پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، قرار است پردازنده های کلاینت و مرکز داده نسل بعدی را در مراسم افتتاحیه Computex 2024 در ماه ژوئن به نمایش بگذارد.

بر اساس گزارش‌های جدید، پردازنده‌های Arrow Lake، Granite Rapids، Sierra Forest شرکت اینتل طی سخنرانی اصلی رویداد Computex 2024 توسط مدیر عامل این شرکت، پت گلسینگر رونمایی می‌شود.

تبلیغات قبل از برگزاری نمایشگاه Computex در حال داغ شدن است زیرا مدیرعامل‌های دو شرکت AMD و اینتل به عنوان سخنرانان اصلی مراسم معرفی شده‌اند. گفتنی است که شرکت AMD سخنرانی افتتاحیه مراسم Computex 2024 را ارائه خواهد کرد. از سوی دیگر مدیر عامل کمپانی اینتل نیز در بخش افتتاحیه که در آن محصولات نسل بعدی این شرکت به نمایش گذاشته می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که TAITRA (شورای توسعه تجارت خارجی تایوان) در بیانیه مطبوعاتی خود اشاره می‌کند که مدیر عامل کمپانی اینتل، یعنی پت گلسینگر، از سخنرانی افتتاحیه رویداد Computex 2024 به عنوان فرصتی برای نمایش نسل بعدی محصولات مرکز داده و محاسبات کلاینت که عمدتاً شامل پردازنده هستند، استفاده خواهد کرد. امسال هم بخش زیادی از تمرکز مراسم روی بخش هوش مصنوعی خواهد بود، زیرا این بخش همچنان در حوزه‌های مختلف گسترش می‌یابد که توسط دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌شود.

تایترا، پت گلسینگر، مدیر عامل شرکت اینتل را به عنوان سخنران اصلی در رویداد COMPUTEX 2024 که در تاریخ ۴ ژوئن برگزار خواهد شد، معرفی کرده است. Gelsinger، با استفاده از موضوع هوش مصنوعی (AI) در این رویداد، محصولات مرکز داده و محاسبات مشتری نسل بعدی شرکت اینتل را به نمایش خواهد گذاشت و با گسترش هوش مصنوعی در همه جا، این تکنولوژی را از طریق پلتفرم‌های مهندسی شده، گزینه‌های امن و پشتیبانی از اکوسیستم‌های باز، قابل دسترسی خواهد کرد.

گلسینگر به تفصیل در مورد محصولات هوش مصنوعی شرکت اینتل (که شامل خانواده پردازنده‌های Intel Xeon، Intel Gaudi و Intel Core Ultra با هوش مصنوعی می‌شود) جزئیاتی را ارائه خواهد داد. این تکنولوژی‌ها امکانات جدیدی را در مرکز داده، فضای ابری، شبکه جهانی و برنامه‌های لبه (edge applications) فراهم می‌کنند و چگونگی ورود عصر کامپیوتر AI را به تصویر می‌کشد. این فرایند باعث تحول آینده بهره‌وری و خلاقیت خواهد شد. علاوه بر آن، گلسینگر در مورد اینکه چگونه پردازنده‌های زئون کمپانی اینتل بازدهی فوق‌العاده در هر وات را ارائه می‌کنند، ظرفیت سرور را برای کارهای بیشتر هوش مصنوعی آزاد می‌کند و در عین حال هزینه کل مالکیت بهینه (TCO) و همچنین مزایای پایداری صرفه‌جویی در مصرف انرژی را ارائه می‌دهد.

Computex PR از طریق Taitra

نمایش پردازنده های کلاینت و مرکز داده نسل بعدی اینتل در طول سخنرانی اصلی رویداد Computex 2024
منبع تصویر: اینتل

لازم به ذکر است که هیچ محصول کلاینت یا مرکز داده خاصی در بیانیه مطبوعاتی ذکر نشده بود، با این وجود ما می‌دانیم که حداقل ۲ پردازنده کلاینت و ۲ خانواده تراشه مرکز داده وجود دارد که انتظار می‌رود شرکت اینتل امسال آنها را به بازار عرضه کند. واضح‌ترین آنها تراشه‌های Arrow Lake و Sierra Forest هستند که زودتر به بازار وارد می‌شوند. پردازنده‌های Arrow Lake احتمالاً ابتدا روی سوکت جدید LGA 1851 در سیستم‌های دسکتاپ به بازار عرضه می‌شوند. از سوی دیگر گفته می‌شود که سری Sierra Forest قبل از پردازنده‌های Granite Rapids P-Core Xeon به بازار خواهد آمد. پردازنده‌های Arrow Lake از فرآیند ۲۰A کمپانی اینتل استفاده می‌کنند در حالی که Sierra Forest از فرآیند Intel 3 بهره خواهد برد.

نمایش پردازنده های کلاینت و مرکز داده نسل بعدی اینتل در طول سخنرانی اصلی رویداد Computex 2024
منبع تصویر: اینتل

در همین حال انتشار پردازنده‌های Granite Rapids در سرورها و تراشه‌های Lunar Lake بر روی نوت‌بوک‌های نازک و سبک کلاینت، برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. سخنرانی اصلی مراسم در تاریخ ۴ ژوئن برگزار می‌شود که تا آن موقع، تنها ۳ ماه دیگر فرصت باقی مانده است، بنابراین منتظر اعلامیه‌های زیادی از سه شرکت بزرگ و بقیه جامعه تولید کننده در دنیای سخت افزار باشید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.