اپل با شکست در فضای هوش مصنوعی تاج را تقدیم انویدیا می‌کند

هوش مصنوعی مولد در چند سال گذشته به‌سرعت تکامل یافته است. این تکنولوژی به‌آرامی راه خود را به دستگاه‌های مصرفی باز می‌کند. سامسونگ، گوگل و مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز بوده‌اند، در حالی که اپل در این زمینه کاملاً عقب مانده است. اکنون، از نظر مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور، در صورت شکست برنامه‌های بزرگ هوش مصنوعی آینده بدی در انتظار غول فناوری کوپرتینویی است.

اگر اپل در فضای هوش مصنوعی شکست بخورد، ممکن است به‌شدت ضرر کند

اجماع قبلی بازار برای محموله‌های آیفون ۲۰۲۴ بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دستگاه بود و اکنون شروع به کاهش کرده است و به پیش‌بینی قبلی، یعنی ۲۰۰ میلیون دستگاه نزدیک‌تر شده است. اگر اپل نتواند در زمینه خدمات GenAI در سال جاری بهتر از حد انتظار ظاهر شود، ارزش بازار انویدیا بسیار زیاد خواهد شد.

در حال حاضر اپل عنوان «باارزش‌ترین شرکت جهان» را به خود اختصاص داده است. با این حال، به نظر می‌رسد اوضاع برای این شرکت خوب نیست. اپل در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ کاهش دورقمی در محموله‌ها ثبت کرده است. گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که سری آیفون ۱۶ امسال شاهد هیچ ارتقای عمده‌ای در بخش سخت‌افزار نخواهد بود. در عوض، iOS 18 با ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی بارگذاری شده و شاید بزرگترین به‌روزرسانی در تاریخ iOS باشد و گفته می‌شود USP کلیدی سری آیفون ۱۶ است.

به گفته مینگ چی کو، اگر برنامه‌های اپل در زمینه هوش مصنوعی شکست بخورد یا انتظارات را برآورده نکند، غول فناوری کوپرتینویی ممکن است جایگاه ارزشمند شرکت را به انویدیا واگذار کند. او اضافه می کند که انتظار می.رفت اپل امسال بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دستگاه عرضه کند، اما پیش بینی‌ها اکنون شروع به کاهش کرده است و این شرکت می‌تواند حدود ۲۰۰ میلیون در پایان سال جاری ارسال کند.

اپل در حال حاضر به‌عنوان باارزش‌ترین برند جهان شناخته می‌شود، اما این انویدیا است که رهبر بلامنازع تراشه‌های محاسباتی هوش مصنوعی محسوب می‌شود. افزایش تقاضا برای فناوری هوش مصنوعی این شرکت را در ماه گذشته به سومین شرکت بزرگ دنیا تبدیل کرد. سهام انویدیا در سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش یافته است و ارزش بازار آن به ۲.۰۶ تریلیون دلار رسیده، در حالی که سود اپل با ارزش وجود ارزش بازار ۲.۷۷ تریلیون دلاری تنها ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، در گزارش مالی ماه گذشته فاش کرد که این شرکت فرصت بزرگی در فضای GenAI دارد. اگرچه جزئیات در این مورد کمیاب است، انتظار میورود همه چیز در مراسم اصلی WWDC اواخر ژوئن امسال مشخص شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.