نمایش محتوای سیاسی در اینستاگرام و تردز محدود می‌شود

متا نمی‌خواهد اپلیکیشن جدید تردز مانند توییتر پر از بحث‌های سیاسی داغ و سمی شود. در اطلاعیه‌ای جدید، این شرکت توضیح داد که چگونه با محتوای سیاسی در اینستاگرام و اپلیکیشن وابسته به آن، تردز، برخورد خواهد کرد. این شرکت روز جمعه گفت، مشابه سیاست‌های متا در فیس‌بوک، اینستاگرام و تردز دیگر به‌طور پیش‌فرض محتوای سیاسی را به کاربران پیشنهاد نمی‌کنند.

در فیس‌بوک، متا میزان محتوای سیاسی را که در فیدها، ویدئوها، گروه‌ها و صفحاتی که ممکن است بپسندید، نشان داده می‌شود را کاهش داده است. اکنون، شرکت اعلام کرده است که همین رویکرد در ماه‌های منتهی به انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده به اینستاگرام و ریلز خواهد آمد.

محدودکردن نمایش محتواهای سیاسی در اینستاگرام

در اطلاعیه‌ای که در وبلاگ اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد، متا اعلام کرد که تغییرات در برنامه اینستاگرام بر حوزه‌هایی مانند ریلز و اکسپلور و همچنین توصیه‌های In-Feed تأثیر می‌گذارد. با چنین حرکتی، متا برنامه جدید خود را از توییتر که اکنون X نامیده می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی متمایز می‌کند.

توییتر اغلب محل بحث‌های سیاسی بوده است، اما اینستاگرام تردز را از اخبار دور می‌کند. زیرا اضافه‌شدن ویژگی «trends» را آنطور که X ارائه می‌دهد به تاخیر انداخته است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در ماه اکتبر اعلام کرد که تردز از انتشار اخبار در پلتفرم خود استقبال نمی‌کند.

به گفته این شرکت، تغییرات آتی متا بر نقش اینستاگرام در توصیه محتوا تأثیر می‌گذارد، اما در نمایش محتوای حساب‌هایی که کاربران قبلاً دنبال کرده‌اند، تغییری ایجاد نمی‌کند. برای مثال، اگر حسابی که واجد شرایط توصیه نیست، محتوای سیاسی، مانند اخبار مربوط به انتخابات، قوانین یا سایر موضوعات اجتماعی را پست کند، محتوای آن حساب همچنان از طریق فید و داستان‌ها به دنبال‌کنندگانش می‌رسد. و ماجرا از این قرار است که چنین محتوایی دیگر به افراد غیردنبال‌کننده توصیه نمی‌شود‌.

نمایش محتوای سیاسی در اینستاگرام و تردز محدود می‌شود

اینستاگرام می‌گوید حساب‌های کاری می‌توانند از ویژگی وضعیت حساب برای بررسی وضعیت فعلی خود استفاده کرده و پست‌ها را از این صفحه ویرایش یا حذف کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در صورت مخالفت با تصمیم اینستاگرام در مورد یک محتوا، درخواست بازبینی ارسال کنند، یا می‌توانند برای دوباره توصیه شوند، پست‌کردن محتوای خاص را متوقف کنند. (با این حال، شرکت نگفته است که این حساب‌ها چه مدت باید از انتشار پست‌های سیاسی خودداری کند تا یک بار دیگر واجد شرایط باشد.)

علاوه بر این، کاربرانی که می‌خواهند به آنها محتوای سیاسی توصیه شود، می‌توانند این ویژگی را در تنظیمات اینستاگرام و موضوعات فعال کنند. فیس‌بوک نیز در آینده ویژگی مشابهی را دریافت خواهد کرد. متا می‌گوید تغییرات اعلام‌شده برای کاربران اینستاگرام و تردز به مرور زمان و به آرامی اعمال می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.