نمایش لپ تاپ MSI Prestige 16 با پردازنده Meteor Lake در کامپیوتکس

در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ شاهد نمایش لپ تاپ Prestige 16 با پردازنده عرضه نشده Meteor Lake اینتل از سوی MSI بودیم. در واقع وب سایت Notebookcheck متوجه این سیستم جدید در غرفه MSI شده که از پردازنده نامشخص Intel استفاده می‌کند. اما از نام خود لپ تاپ Prestige 16 بر پایه معماری Meteor Lake و یک بررسی کوتاه در ویندوز همه چیز مشخص شده است.

در Computex امسال اینتل رویداد عمومی برگزار نکرد اما برخی از خبرنگاران و اعضای رسانه را برای نمایش پلتفرم نسل بعدی لپ تاپ خود دعوت کرده بود. پردازنده جدید Meteor Lake از که واحد VPU AI بهره می‌برد که در واقع هدف اینتل استفاده از آن برای وظایف مدرن هوش مصنوعیست.

همانطور که گفتیم MSI در غرفه خود یک نوت بوک با نام کامل Prestige 16 EVO/Studio را به نمایش گذاشته که از بدنه جدیدی بهره می‌برد و البته حاوی محصولی ناشناخته از اینتل است. در حقیقت اعضای نوت بوک چک با نگاهی در Device Manager متوجه نام Genuine Intel(R) 0000 برای پردازنده شده‌اند که معمولا مربوط به نمونه‌های مهندسیست.

لپ تاپ MSI Prestige 16 با پردازنده Meteor Lake اینتل

لپ تاپ MSI Prestige 16 با پردازنده Meteor Lake اینتل

مشخصا البته از این طریق نمی‌توان نوع معماری را متوجه شد اما با بررسی کوتاه تعداد هسته‌های فیزیکی و منطقی مشخص می‌شود که شاهد پیکربندی جدید ۱۶ هسته ۲۲ رشته هستیم. لاین آپ فعلی سری Raptor Lake شامل چنین مدلی نمی‌شود و تنها تا ۲۰ رشته را در اختیار دارد. بنابراین این همان پردازنده‌ایست که اینتل در نمایش خصوصی خود به ارائه کرده بود. این نمونه از ۶ هسته قدرتمند، ۶ هسته کم مصرف در بخش CPU و ۲ هسته کم مصرف در بخش SoC استفاده می‌کند.

لپ تاپ MSI Prestige 16 با پردازنده Meteor Lake اینتل

البته در این میان تیم MSI نیز از بیانیه مطبوعاتی اشتباهی استفاده کرده که در آن به سری پردازنده‌های نسل سیزده (۱۳) و نام گذاری Core i7 استفاده شده. از قبل تایید شده بود که اینتل نام گذاری جدیدی برای پردازنده‌های موبایلی Meteor Lake استفاده می‌کند، مانند Core Ultra 7 1003H.

لپ تاپ MSI Prestige 16 با پردازنده Meteor Lake اینتل

به گفته MSI لپ تاپ Prestige جدید در فصل چهارم سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد که با برنامه‌های اینتل برای چیپ‌های Meteor Lake نوت بوک در یک راستا قرار می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.