نقض قوانین با خرید و فروش وام ازدواج ؛ پیامدهای عدم پرداخت اقساط به عهده کیست؟

این یک هشدار است برای افرادی که قصد فروش وام ازدواج خود یا همسرشان را دارند. این امر ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد که تا سالها گرفتارتان کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین درخصوص خرید و فروش وام ازدواج به افرادی که قصد این کار را دارند، هشدار داد. وی معتقداست که تمامی عواقب پس از فروش این وام برعهده فرد متقاضی وام است.

این یعنی اینکه چنانچه فرد خریدار تسهیلات ازدواج، اقساط وام را نپردازد و به بانک بدهکار شود، مقصر شما هستید و باید تمامی مبالغ عقب افتاده را بپردازید. جدای از این، معدل حساب شما نیز در سیستم بانکی منفی شده و دیگر نمی‌توانید هیچگونه وام دیگری از هیچ‌کدام از بانک‌های کشور دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: آغاز واریز وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان ؛ حساب خود را چک کنید

خرید و فروش وام ازدواج غیرقانونی است

امیر اسلامی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین صدر اظهار کرد: «متاسفانه اخیرا شنیده شده برخی از زوج‌های جوان نسبت به فروش امتیاز وام‌های ازدواج اقدام می‌کنند که این کار می‌تواند برای افراد مشکلات حقوقی ایجاد کند.»

خرید و فروش وام ازدواج غیرقانونی است

خرید و فروش وام ازدواج غیرقانونی است

وی افزود:

این روزها با اطلاعیه‌های متعددی مواجهیم که با اعلام یک شماره تلفن نسبت به خرید وام ازدواج زوج‌های جوان اقدام کرده و مبلغی را به عنوان حق امتیاز وام به افراد پرداخت می‌کنند اما پیامدهای ناشی از پرداخت نشدن اقساط متوجه فروشندگان خواهد بود.

این مسوول تصریح کرد: «از آنجا که وام‌ها بنام افراد است در آینده در صورت پرداخت نشدن اقساط آن، از نظر قانونی فقط وام گیرنده مسئول است و افراد باید پاسخگو باشند و این وام از آنها دریافت خواهد شد، لذا فروش وام هم غیرقانونی و هم غیر شرعی است.»

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد:

این موضوع به صورت مکتوب به دادستانی هم اعلام شده تا با سوء استفاده‌کنندگان نیز برخورد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص ایراد قانونی خرید و فروش تسهیلات ازدواج چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما با اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.