نسل نهم و دهم V-NAND سامسونگ با حداکثر ۴۳۰ لایه به بازار خواهند آمد

به تازگی خبرهای جدید مبنی بر این به گوش می‌رسد که شرکت سامسونگ قصد دارد صنعت فلش NAND را به سطح جدیدی برساند، زیرا این شرکت محصولات نسل نهم و دهم V-NAND خود را معرفی کرده است. گفتنیست نسل نهم V-NAND با ۲۹۰ لایه ماه بعد به بازار عرضه می‌شود، از سوی دیگر نسل دهم آن با پشتیبانی از ۴۳۰ لایه احتمالا سال آینده منتشر خواهد شد.

گذر از چالش‌های بازار و شکوفایی فناوری: نسل نهم و دهم V-NAND شرکت سامسونگ

به نظر می‌رسد بازارهای فلش NAND به سرعت توانست وضعیت اقتصادی وخیم خود را در سه ماهه گذشته که به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده و سطح بالای موجودی اتفاق افتاده بود، بهبود بخشد. با این حال، پس از گذراندن دوره‌ای از چالش‌ها و مشکلات، فاز جدیدی از نوآوری در بازار فلش NAND آغاز شده است و کمپانی سامسونگ به عنوان شرکت پیشرو یک نوع NAND نسبتاً رده بالا به نام فلش نسل نهم V-NAND را معرفی کرده است. این مدل جدید دارای ۲۹۰ لایه است که روی هم چیده شده‌اند و بنچمارک جدیدی را برای بازارها ایجاد خواهند کرد.

همانطور که گفته شد رسانه‌های کره‌ای گزارش می‌دهند که کمپانی سامسونگ قصد دارد تا ماه آینده استاندارد نسل نهم NAND خود را به بازار عرضه کند که احتمالاً جایگزین نسل قبلی خواهد شد. به عنوان یادآوری باید گفت که نسل قبلی از ۲۳۶ لایه پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد که این صنعت به احتمال زیاد به مسابقه انباشته شدن لایه‌ها کشیده شده است و در این مسیر شرکت سامسونگ بسیار جلوتر از رقبایی مانند کمپانی‌های SK Hynix و Kioxia قرار دارد. نکته جالب‌تر اینجاست که غول کره‌ای همچنین یک محصول NAND را با انباشته شدن ۴۳۰ لایه (۱۰th Gen V-NAND) معرفی کرد که انتظار می‌رود سال آینده به بازار عرضه شود.

نسل نهم و دهم V-NAND سامسونگ با حداکثر 430 لایه به بازار خواهند آمد

آشنایی با تکنیک Double Stacking

یکی دیگر از جنبه‌های هیجان‌انگیز جدیدترین فرآیند NAND نسل نهم شرکت سامسونگ، تکنیک Double Stacking است که بر فشردن لایه‌های بیشتر از طریق سوراخ‌های کانال متعدد تمرکز دارد. این تکنیک از الکتریسیته برای اتصال سلول‌های فردی استفاده می‌کند. روش حفاری نه تنها بازده اتصال بالاتر را تضمین می‌کند، بلکه این فرآیند را در مقایسه با روش‌های سنتی انباشته کردن بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که استفاده از فلش NAND در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است، و دلیل آن عمدتاً استفاده از محصولات درگیر در استنتاج هوش مصنوعی بوده زیرا آنها به ذخیره سازی با سرعت بالا نیاز دارند. در نهایت، این امر باعث شده است تا تقاضا برای این محصولات به شدت افزایش یابد، به علاوه این افزایش تقاضا به عنوان یک عامل تحریک‌کننده برای پیشرفت و توسعه بیشتر در حوزه فلش NAND برای تولیدکنندگان مانند Samsung عمل خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.