نسل جدید آیپد پرو بسیار باریک‌تر خواهد بود

اپل قصد دارد ماه آینده از نسل جدید آیپد ایر و آیپد پرو رونمایی کند که حالا سایت ۹To5Mac ابعاد مدل‌های جدید آیپد پرو را فاش کرده است. بر اساس اعداد اعلام شده، مدل بزرگ‌تر آیپد پرو جدید بیش از ۱ میلی‌متر باریک‌تر از نسل قبلی خود محسوب می‌شود.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی فعلی ضخامتی برابر ۶.۴ میلی‌متر دارد، اما گفته می‌شود مدل جدید ۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت. در مورد آیپد پرو ۱۱ اینچی باید بگوییم که ضخامت آن در حال حاضر ۵.۹ میلی‌متر است، در حالی که نسخه به‌روزرسانی شده ۵.۱ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

این کاهش قابل توجه در ضخامت، به لطف استفاده از نمایشگر OLED امکان‌پذیر شده است. پنل‌های نمایشگر OLED نسبت به پنل‌های LCD نازک‌تر هستند و به اپل اجازه می‌دهند تا ضخامت تبلت‌های خود را کاهش دهد. انتظار می‌رود اپل در کنار آیپد‌ پرو، دو مدل جدید آیپد‌ ایر را معرفی کند که یکی از آن‌ها برای اولین بار ۱۲.۹ اینچ اندازه دارد. آیپد‌ ایر بزرگ‌تر تقریباً هم‌اندازه آیپد‌ پرو فعلی خواهد بود و ابعاد آن به ۲۸۰.۶ در ۲۱۴.۹ در ۶ میلی‌متر می‌رسد.

اپل فناوری نمایشگر OLED را به مدل‌های پرو محدود کرده است، بنابراین در حالی که آیپد‌ ایر ۱۲.۹ اینچی از نظر طول و عرض مشابه آیپد‌ پرو خواهد بود، به دلیل استفاده از نمایشگر LCD، ضخیم‌تر خواهد بود. انتظار می‌رود تمام آیپدهای جدید به تراشه M3 اپل مجهز شوند که اولین بار سال گذشته در مدل‌های به‌روزرسانی شده مک‌بوک پرو معرفی شد. هنوز جزئیاتی در مورد رویداد معرفی این محصولات اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود اواخر مارس تا اوایل آوریل باشد.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

۱۶,۹۵۰,۰۰۰

۱۶,۴۴۰,۰۰۰

تومان

تبلت اپل مدل iPad 2022 WIFI ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۲۵,۹۹۰,۰۰۰

۲۵,۲۹۰,۰۰۰

تومان

منبع: MacRumors

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.