نسل بعد بازی‌های تحت‌وب با فناوری WebGPU گوگل با گرافیک بهتر از راه می‌رسند

2021 2 google chrome 1 638bb39cfc121b5b0c1e1b14 jpeg

گوگل اعلام کرده است WebGPU در نسخه‌ی ۱۱۳ کروم از API جدیدی بهره خواهد برد که امکان دسترسی بیشتر به کارت گرافیک را دراختیار برنامه‌های تحت‌وب قرار خواهد داد. این به‌روزرسانی تا سه‌هفته‌ی دیگر منتشر خواهد شد. WebGPU در مک، رایانه‌های شخصی ویندوزی که از Direct3D 12 پشتیبانی می‌کنند و دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم با پشتیبانی از Vulkan دردسترس قرار خواهد گرفت.

طبق پست وبلاگی گوگل، WebGPU به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با کدنویسی بسیار کم‌تر به سطح گرافیکی موردنظرشان دست‌ یابند. این تغییر همچنین در بخش استنتاج‌های یادگیری ماشینی، بیش‌از سه‌برابر بهتر عمل خواهد کرد؛‌ قابلیتی که ابتدا سال ۲۰۲۱ معرفی شد و اکنون که در عصر هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ هستیم، ظرفیت بیشتری برای برنامه‌های یادگیری ماشینی ایجاد کرده است.

به گزارش ورج، به‌روزرسانی گوگل کروم ۱۱۳ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌هایی با ظاهر بهتر برای مرورگرهای وب بنویسد. Babylon.js نسخه‌ی نمایشی بسیار چشم‌گیری دارد که اگر از نسخه‌ی آزمایشی کروم استفاده کنید امکان دسترسی به آن را خواهید داشت.

گوگل می‌گوید به‌روزرسانی این ماه کروم به‌عنوان پایه‌ و اساسی برای آپدیت‌ها و پیشرفت‌های آینده عمل خواهد کرد. این نسخه از WebGPU نویدبخش ویژگی‌های گرافیکی پیشرفته‌تر و دسترسی عمیق‌تر به هسته‌های سایه‌زن، همراه با بهبودهایی در نحوه‌ی توسعه‌ی محتوایی که روی آن اجرا می‌شود خواهد بود.

API گرافیکی کروم از سال ۲۰۱۷ تا کنون درحال توسعه بوده است. البته این ویژگی فقط به‌عنوان استاندارد کروم شناخته نمی‌شود. شما می‌توانید در آینده این فناوری را در فایرفاکس، سافاری و مرورگرهای دیگر نیز مشاهده کنید. گوگل می‌گوید درحال توسعه‌ی پیاده‌سازی خود برای پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های بیشتر مثل لینوکس و اندروید است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.