استریم تماس‌های تلفنی به تبلت‌های اندرویدی می‌آید!

anddroid call stream 642eea1191666a6549a10484 jpeg

اپل با ترفند ساده‌ای به‌نام Continuty در اکوسیستم خود، امکان استفاده‌ی یکپارچه از دستگاه‌های مختلفی که با حساب اپل‌ آی‌دی به آن‌ها وارد شده باشید را ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال اگرچه برخی محصولات این شرکت مثل مدل وای‌فای آیپد یا مک، سخت‌افزار موردنیاز برای ارتباط با شبکه‌های مخابراتی را ندارند اما می‌توانید ازطریق آن‌ها تماس تلفنی برقرار کنید. ظاهراً گوگل نیز درحال توسعه‌ی قابلیت مشابهی برای اندروید است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از تبلت خود با دیگران تماس تلفنی بگیرید.

دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ حاوی رشته کدی به‌نام SYSTEM_CALL_STREAMIN است. این یعنی برنامه‌های اندرویدی می‌توانند برای استفاده از ویژگی استریم تماس تلفنی، درخواست مجوز ارائه دهند. میشال رحمان، کارشناس نرم‌افزار می‌گوید این مجوز مربوط به شنود و ضبط صدا می‌شود که احتمالاً برای پخش صدای تماس‌های تلفنی بین دستگاه‌های اندرویدی درنظر گرفته شده‌ است.

میشال رحمان همچنین اشاره می‌کند قابلیت جدید اندروید ۱۴ و APIهای آن می‌تواند در آینده برای استریم تماس‌های تلفنی صوتی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی به تبلت‌های مجهز به این سیستم‌عامل مورد استفاده قرار گیرد. بدین‌ترتیب هنگامی‌که گوشی شما تماس تلفنی جدیدی دریافت کند، می‌توانید درصورت تمایل با استفاده از تبلت خود به آن پاسخ دهید.

شواهد دیگری هم وجود دارد که قابلیت استریم تماس اندروید را تأیید می‌کنند. میشال رحمان مدتی قبل برنامه‌ای به‌نام Cross-Device Communication Service را در نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۲L مشاهده کرده بود که ازنظر فنی، امکان تماس نزدیک بین گوشی‌های پیکسل و Nest Hub را با روشی آسان فراهم می‌کند.

Androidauthority می‌نویسد، گوگل هنوز به‌طور رسمی قابلیت استریم تماس تلفنی اندروید را تأیید نکرده است. البته نشانه‌های اضافه شدن این ویژگی در کد نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید و مستندات رسمی توسعه‌دهندگان دیده شده است و این یعنی غول جستجوی اینترنت واقعاً روی چنین قابلیتی کار می‌کند. هنوز نمی‌دانیم استریم تماس تلفنی چه زمانی دردسترس عموم قرار خواهد گرفت اما شاید تبلت گوگل پیکسل، یکی از بهترین محصولات برای نمایش قابلیت مذکور باشد.

علاوه‌براین مشخص نیست قابلیت استریم تماس صوتی اندروید برای همه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به این سیستم‌عامل دردسترس قرار خواهد گرفت یا فقط به اکوسیستم محصولات گوگل محدود خواهد بود. اپل قابلیت Continuty را با ورود کاربر به حساب اپل آی‌دی مرتبط می‌کند و بنابراین می‌توان انتظار داشت برای استفاده از همتای اندرویدی این ویژگی، نیاز به ورود به حساب گوگل داشته باشید.

استریم تماس صوتی، برای افرادی که از چندین دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. به‌هر حال امیدواریم گوگل هرچه زودتر این ویژگی جذاب را به سیستم‌عامل خود اضافه کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.