نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 Ultra رونمایی شد

macstudio 1

همانطور که می‌دانید، رویداد WWDC23 اپل در حال برگزاری است. اپل در این مراسم از نسخه‌های جدید مک استودیو رونمایی کرد که اکنون از تراشه M2 مکس و M2 اولترا بهره می‌برند. مک استودیو مینیاتوری دسکتاپ دارای طراحی مشابه دستگاه مجهزبه M1 سال گذشته است، اما از پردازنده‌های بسیار قدرتمندتری بهره می‌برد. قیمت نسخه جدید مک استودیو از ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود و این دستگاه از ۱۳ ژوئن عرضه می‌شود.

اپل M2 اولترا را به‌عنوان «هیولای دنیای تراشه‌ها» توصیف کرده است. M2 اولترا همانند نسل پیشین از دو تراشه M2 مکس تشکیل شده است که از طریف فناوری Ultra Fusion اپل به‌یکدیگر متصل شده‌اند. قدرتمندترین نسخه تراشه جدید اپل از ۲۴ هسته پردازشی در کنار ۷۶ هسته گرافیکی بهره می‌برد و که ۳۰ درصد سریعتر از M1 اولترا است. اپل ادعا می کند که حداکثر حجم وظایفی که گرافیک M2 اولترا می‌تواند پردازش کند توسط هیچ گرافیک مجزای دیگری به دلیل محدودیت حافظه قابل پردازش نخواهد بود.

تراشه M2 اولترا از حداکثر ۱۹۲ گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی می‌کند که ۵۰ درصد بیشتر از M1 اولترا است. در مجموع، پهنای باند حافظه بدون تغییر همچنان برابر با ۸۰۰ گیگابایت‌برثانیه است. از دیگر مشخصات تراشه M2 اولترا می‌توان به واحد عصبی ۳۲ هسته‌ای و ۱۳۴ میلیارد ترانزیستور اشاره کرد.

در حال به‌روزرسانی

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.