نابینایان می توانند با کمک دستکش جدید خط بریل را آموزش ببینند

62486516

در حالی که آموزش خط بریل برای بسیاری از نابینایان با مشکلاتی همراه است، دستکش جدید آموزش خط بریل می تواند این مشکل را برطرف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستکش آموزشی جدید خط بریل را به نابینایان آموزش می دهد. یک استارتاپ فناوری به نام Orama AI این دستکش را توسعه داده است.

کوشاگرا جین، بنیانگذار این استارتاپ ایده ساخت این دستکش را داشته است. وی زمانیکه در حال فعالیت داوطلبانه در یکی از مراکز نابینایان در هند بود این ایده به ذهنش رسید. در این مرکز ۹۰ درصد افراد کم بینا قادر به یادگیری خط بریل نبودند.

در این دستکش و در بین دو انگشت شست و اشاره یک ماژول الکتریکی کوچک قرار دارد. علاوه بر آن یک دوربین کوچک و یک ال ای دی نیز وجود دارد. در صورت تابیدن نور ال ای دی روی نقاط بریل چاپ شده سایه ایجاد شده روی کاغذ سفید ایجاد میشود.

دوربین الگوی سایه های دارای کنتراست بالا را ثبت کرده و آن را با کارکتر بریل توسط نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی مطابقت می دهد. بدین ترتیب نوع کاراکتر لمس شده مشخص میشود و توسط یک بلندگو کوچک در انتهای دستکش به اطلاع کاربر می رساند.

پس از آموزش نیز کاربر می تواند بدون نیاز به دستکش و تنها با لمس کاراکتر آن را شناسایی کند. رییس این استارتاپ اکنون به دنبال چند شریک تجاری است تا بتواند آن را تجاری سازی کند. به گفته وی احتمالا این دستکش با قیمت ۳۰۰ دلار و تا پایان سال در دسترس قرار خواهد گرفت.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.