میزان دانلود اپلیکیشن ChatGPT در ۶ روز به ۵۰۰ هزار بار رسید

با وجود اینکه اپلیکیشن ChatGPT در ابتدا تنها در ایالات متحده و برای کاربران iOS منتشر شد، شروعی درخشان داشت. براساس گزارش‌های اخیر، میزان دانلود اپلیکیشن ChatGPT در شش روز اول انتشار آن از مرز نیم میلیون عبور کرد. همین امر نیز آن را به یکی از پربازده‌ترین برنامه‌های جدید منتشرشده در سال جاری تبدیل می‌کند.

با افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی، سایر برنامه‌های شخص ثالث که خود را «ChatGPT» یا «چت‌بات هوش مصنوعی» می‌نامند، اپ‌استور را پر کرده‌اند. بسیاری از این برنامه‌ها اساساً هیچ شباهتی به ChatGPT نداشتند. آنها سعی می‌کردند مصرف‌کنندگان را فریب دهند تا برای دسترسی به هوش مصنوعی آن‌ها اشتراک‌های گران‌قیمت خریداری کنند. از طرف دیگر نیز گروهی از برنامه‌های برتر توانستند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کنند. انتظار می‌رفت که این فضای رقابتی در میان چت‌بات‌های ‌هوش مصنوعی بازار سخت‌تری را برای برنامه اصلی ChatGPT ایجاد کند، اما اینطور نشد.

برنامه ChatGPT شرکت OpenAI از بیشتر رقبای خود، از جمله سایر برنامه‌های محبوب هوش مصنوعی شامل بینگ و مایکروسافت اج بهتر عمل کرد.

میزان دانلود اپلیکیشن ChatGPT در 6 روز به 500 هزار بار رسید

مقایسه میزان دانلود اپلیکیشن ChatGPT با اج و بینگ

بینگ و مایکروسافت اج در ابتدای کار خود از علاقه به ChatGPT استفاده کردند و موفق شدند که در بازه زمانی ۵ روزه به ترتیب ۳۴۰ و ۳۳۵ هزار بار دانلود در iOS و اندروید به خود اختصاص دهند. با این حال، برنامه ChatGPT OpenAI به راحتی در صدر قرار گرفت و در مدت زمان مشابه در ایالات متحده به میزان دانلود ۴۸۰۰۰۰ تنها روی پلتفرم iOS دست پیدا کرد. میزان دانلود بینگ و اج روی iOS به ترتیب ۲۵۰۰۰۰ و ۱۹۵۰۰۰ بار بود و این آمار نشان می‌دهد که ChatGPT تا چه حد از این برنامه‌ها جلوتر است.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپلیکیشن ChatGPT از دیگر برنامه‌های برتر چت‌بات هوش مصنوعی در ایالات متحده بهتر عمل می‌کند. بسیاری از این اپ‌ها برای افزایش میزان دانلود خود در نام‌هایشان از عبارت‌های هوش مصنوعی (AI) و چت‌بات (Chatbot) استفاده کرده‌اند.

statistics

تنها اپلیکیشنی که موفق شد برنامه اصلی را شکست دهد، «Chat with Ask AI» بود که از ۴ تا ۸ آوریل ۲۰۲۳ شاهد ۵۹۰۰۰۰ نصب بود.

اگرچه تنها یک هفته است که اپلیکیشن ChatGPT منتشر شده است، در حال حاضر در بین برنامه‌های چت‌بات هوش مصنوعی و براساس بارگیری در ایالات متحده در ماه مه ۲۰۲۳ در رتبه پنج برتر قرار گرفته است.

جالب است بدانید که تنها ۱٪ از برنامه‌های برتر در ایالات متحده در پنج روز اول خود بیش از ۱۰۶۰۰ بار بارگیری شدند. همچنین، فقط ۰.۱٪ برنامه‌ها بیش از ۴۵۰۰۰ دانلود داشتند. شایان ذکر است که که آمار نصب‌ها تنها یکی از راه‌های ارزیابی تقاضای مصرف‌کننده هستند. این ارقام به اندازه تجزیه‌و‌تحلیل تعداد افرادی که پس از آن ثبت‌نام کردند و به کاربران فعال برنامه تبدیل شدند، قابل اعتماد نیستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.