موفقیت سیاست های روسیه در مهار تورم

در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، این کشور با تحریم های وسیعی از سوی غرب مواجه شد که اصلی ترین هدف آن اقتصاد روسیه بود. در شرایطی که کشورهای غربی تصور می کردند با تحریم روسیه می توانند اقتصاد این کشور را به زانو در آورند، دولت روسیه خبر از مهار تورم در این کشور داد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس داده های سرویس آمار دولتی روسیه (روساستات)، تورم در این کشور در فاصله ۳ تا ۱۰ می ۲۰۲۳، پس از تورم ۰.۱۹ درصدی یک هفته قبل، صفر بود.

بررسی ها نشان می دهد: قیمت محصولات در این کشور از ابتدای اردیبهشت ۰.۰۵ درصد و از ابتدای سال ۲.۱۱ درصد افزایش یافته است. در شرایط سالانه، تورم تا ۱۰ می سال جاری میلادی ۲.۲۴٪ بود.

مرکز آمار روسیه اعلام کرد: قیمت گوشت گوسفند ۱.۸ درصد، گوشت مرغ ۱.۱ درصد، شکر دانه ریز ۰.۸ درصد، ورمیشل ۰.۵ درصد، سوسیس نیمه دودی و آب پز ۰.۳ درصد، سوسیس آب پز، کره و ماکارونی ساخته شده از آرد گندم ممتاز – ۰.۲٪، گوشت گاو، سوسیس، گوشت کنسرو شده و شیر خشک برای غذای کودک  ۰.۲٪، پنیر دلمه، آرد گندم، نان چاودار، برنج – ۰.۱٪ افزایش قیمت داشته و در همین بازه زمانی،  قیمت تخم مرغ ۱.۷٪، گندم سیاه – ۰.۹٪، میوه های کنسرو شده و انواع توت ها برای غذای کودک ۰.۳٪، شیر استریل و خامه ترش – ۰.۲٪ و گوشت ، مارگارین و چای سیاه کاهش یافت.

رصد بازارهای داخلی روسیه نشان دهنده موفقیت این کشور در مهار قیمت ها بوده و طی هفته گذشته قیمت میوه ها و سبزیجات به طور متوسط ۱.۲٪ کاهش یافت، خیار ۱۰.۴٪، گوجه فرنگی – ۵.۲٪ و موز – ۱.۱٪ ارزان و در مقابل قیمت کلم سفید ۱۸ درصد، هویج ۵.۶ درصد، پیاز ۵.۵ درصد، چغندر و سیب ۱.۱ درصد و سیب زمینی ۰.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش سیناپرس، اداره آمار روسیه همچنین اعلام کرد: طی هفته گذشته قیمت گوشی های هوشمند و سیگار ۰.۲ درصد رشد کرد در حالی که قیمت بنزین تقریباً بدون تغییر باقی ماند و قیمت سوخت دیزل ۰.۱ درصد کاهش یافت.

همچنین در صورت تداوم این شرایط و موفقیت روسیه در مهار قیمت ها در شرایط تحریم، می توان از آن به عنوان الگویی برای کشورهایی که در شرایط مشابه هستند استفاده کرد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

نوشته موفقیت سیاست های روسیه در مهار تورم اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.