معرفی ۱۰ موجود فضایی مورد علاقه فیلمبازان که خیلی محبوب هستند

کیهان مکانی اسرارآمیز است و همه در جای جای این مکان عجیب و پر از رمز و راز بیگانه هستند. چشم انداز حیات در سیارات دیگر فراتر از سیاره ما، تخیل دانشمندان و هنرمندان را به طور یکسان برای نسل‌ها تسخیر کرده است. فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی رسانه‌های عالی برای تصور اینکه زندگی در نقاط دوردست فضا چگونه می‌تواند باشد هستند.

سری «نگهبانان کهکشان» مارول مجموعه‌ای از قهرمانان (برخی از بیگانگان) را دنبال می‌کند که در سراسر کهکشان سفر می‌کنند و با انواع موجودات خارج از این جهان روبرو می‌شوند. اگر تلاقی‌ها ممکن بود اتفاق بیفتند، شاید این موجودات دوست‌داشتنی با بیگانگان نمادین دیگری از گوشه و کنار جهان برآمده رسانه‌های دیگر ملاقات می‌کردند. اما هدف ویجیاتو از از این مطلب معرفی ۱۰ بیگانه مورد علاقه طرفداران است.

گروت، دراکس و مانتیس | نگهبانان کهکشان


گروت، دراکس و مانتیس | نگهبانان کهکشانگروت، دراکس و مانتیس | نگهبانان کهکشان

گروت (وین دیزل) یک بیگانه گیاه مانند از گونه فلورا کلوسیوس و یکی از قهرمانان اصلی نگهبانان کهکشان است. گروت یک هیولای درختی فوق‌العاده است و اگر بدنش به شدت آسیب ببیند، می‌تواند بدن خود را از یک نهال دوباره رشد دهد. اگرچه تنها چیزی که او می‌تواند بگوید «من گروت هستم» است، اما گروت باهوش و وفادار است و عمیقاً از دوستانش، به ویژه راکت راکون (بردلی کوپر) محافظت می‌کند.

گروت تنها عضو بیگانه نگهبانان نیست. مانتیس (پوم کلمنتیف) یک بیگانه جهش یافته همدل با قدرت احساس و کنترل احساسات است. دراکس (دیو باتیستا) یک مزدور بی‌رحم کیلوسی است که بیشتر چیزها را به معنای واقعی کلمه می‌پذیرد و به‌طور استثنایی سخت‌گیر و وفادار است. این اعضای بیگانه نگهبانان خنده دار، شجاع و مورد علاقه طرفداران در دنیای سینمایی مارول هستند.

ئی.تی. | موجود فرازمینی


ئی.تی. | موجود فرازمینیئی.تی. | موجود فرازمینی

فیلم کلاسیک استیون اسپیلبرگ E.T. the Extra Terrestrial جهان را با شخصیت عنوان شیرین و دوست داشتنی خود آشنا کرد. ئی تی یک موجود بیگانه قهوه‌ای دوست داشتنی با قلب و نوک انگشت درخشان است که روی زمین گیر کرده و توسط بچه‌های انسان الیوت (هنری توماس) و گرتی (درو بریمور) به دنبال راه فرار از انسان‌های شرور است. بچه‌ها باید دوست جدید خود را از چنگال دولت دور نگه دارند تا او بتواند با پدر و مادر خودش تماس بگیرد و به خانه و سیاره‌ای که او به آن تعلق دارد، بازگردد.

با صحنه‌های معروفی مانند پرواز با دوچرخه، موجود فرازمینی به عنوان یکی از محبوب ترین فیلم‌های اسپیلبرگ ماندگار شده است. ئی تی او یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های فیلم است که در استودیو یونیورسال خلق شده و در انواع کالاها ظاهر می‌شود. به نظر من کمتر کسی است که این موجود بیگانه را بشناسد و او را دوست نداشته باشد.

استیچ | لیلو و استیچ


استیچ | لیلو و استیچاستیچ | لیلو و استیچ

یک بیگانه آبی کوچک اما شیطان، استیچ (آزمایش ۶۲۶) بیگانه پر هرج و مرج کوچک در قلب انیمیشن «لیلو و استیچ» دیزنی است. در دل داستان این اثر استیچ از خالق خود فراری می‌شود و یک سفینه فضایی را می‌دزد، سپس او به هاوایی می‌خورد و به عنوان حیوان خانگی لیلو کوچک که یک دختر محلی است ظاهر می‌شود. استیچ در مورد ماجراهای خود با بهترین دوست جدیدش، معنای واقعی خانواده را می‌آموزد.

با رفتار و تمایل خاص و عجیب خود برای رسیدن به خوب بودن‌، استیچ به عنوان یک بیگانه به سرعت از محبوب ترین شخصیت‌های دیزنی شد. با دنباله‌های لیلو و استیچ و یک سریال تلویزیونی، این هیولای کوچک بدل به یکی از دوست داشتنی‌ترین بیگانه‌های تاریخ سینما شد.

زنومورف | بیگانه


زنومورف | بیگانهزنومورف | بیگانه

زنومورف‌های وحشتناک بیگانگان مخوف اما دوست‌ داشتنی فرنچایز بیگانه هستند. این مجموعه فیلم علمی تخیلی ترسناک کلاسیک، در آینده دور روایت می‌شود، جایی که انسان در کلونی‌های فضایی سفر و زندگی می‌کند. این فرنچایز در درجه اول از الن ریپلی (سیگورنی ویور) در نبردهای خود علیه ماشین‌های شرکت ویلند-یوتانی و بیگانگان انگلی سود می‌برند.

این بیگانگان نمادین از سینه انسان بیرون می‌آیند و به ذهن هرکسی که تا به حال این فیلم‌ها را تماشا کرده‌اند، می‌چسبد. بیگانه هیولایی زنومورف و ملکه آنها با طراحی فوراً قابل تشخیص توسط تیم سازنده پشت آن، تخیل مخاطب را برای سال‌ها تسخیر جذابیت خود کردند. شاید کشنده‌ترین بیگانه آثار علمی تخیلی همین زنومورف باشد.

دکتر | دکتر هو


دکتر | دکتر هودکتر | دکتر هو

شاید بگویید واقعا دکتر هو؟ بله دقیقاً دکتر تیتراژ سریال پرچمدار بی بی سی یک استاد بیگانه در سفر در زمان از سیاره گالیفری است. گرچه به ظاهر انسان است، اما این بیگانه دو قلب دارد و مانند همه اعضای گونه‌های خود، می تواند در هنگام مجروح شدن در بدن جدید مجدداً به بدن دیگر بازگردد. بنابراین، بازسازی این امکان را فراهم کرده است که هر چند سال یک بار مجدداً این شخصیت مورد استفاده قرار گیرد و محبوبیت خود بین طرفداران ادامه دهد.

در طول اجرای سریال، بیش از ده چند بازیگر محبوب نقش این شخصیت را بر عهده گرفتند‌، از جمله تام بیکر، دیوید تنانت (دو بار!) ، مت اسمیت، پیتر کاپالدی و جودی ویتاکر. پس بدون شک باید نام این فرد را نیز در سیاهه دوست‌داشتنی ترین بیگانکان تاریخ نوشت.

یودا و گروگو | جنگ ستارگان


یودا و گروگو | جنگ ستارگانیودا و گروگو | جنگ ستارگان

ماجرا‌های جنگ ستارگان خیلی وقت پیش در کهکشانی بسیار دور اتفاق می‌افتد، بنابراین جای تعجب نیست که بیگانگانی وجود داشته باشند که قلب جهان را تسخیر کرده‌اند. استاد جدای سبز و کوچک، یودا (فرانک اوز) از زمانی که اولین بار در فیلم امپراتوری ضربه می‌زند دیده شده، محبوب خاص و عام بوده است. در سه گانه اصلی، او به لوک اسکای واکر (مارک همیل) راه و روش نیرو استفاده از نیرو را آموزش می‌دهد. در پیش درآمدها نیز او علیرغم جثه کوچکش یک مبارز سرسخت است.

اما بدون شک می‌دانید که یودا تنها بیگانه نمادین گونه خود در جهان جنگ ستارگان نیست. چرا که در سریال محبوب مندلورین جان فاورو شخصیت دوست داشتنی گروگو یا همان بیبی یودا را معرفی کرد، نوزادی که تحت بال و پر دین جارین (پدرو پاسکال) لقب ماندالوریایی کوچک را دریافت می‌کند.

اسپاک | پیشتازان فضا


اسپاک | پیشتازان فضااسپاک | پیشتازان فضا

جین رادنبری خالق پیشتازان فضا، این دنیای ویژه را به عنوان راهی برای کشف جنبه‌های بشریت از طریق یک لنز علمی تخیلی ایجاد کرد. این مجموعه انواع نژادهای بیگانه را در خدمه سفینه فضایی و سیاراتی که آنها بازدید می‌کنند به نمایش می‌گذارد، اما اسپاک (لئونارد نیموی در سری اصلی، زاخاری کوئینتو در فیلم های تایم لاین کلوین) یکی از نمادین ترین شخصیت‌های فرنچایز است. اسپاک از نظر چهره، ظاهری به شدت انسانی دارد به جز گوش‌های نوک تیز معروفش او اهل ولکان است و به عنوان افسر علمی در سفینه اکتشافی خدمت می‌کند.

خاستگاه نیمه انسان نیمه ولکان اسپاک، نقاط اصلی داستان در سراسر این فرنچایز است. ذهن منطقی و رفتار گوشه گیر او همراه با وفاداری ویژه‌اش به گروه اینترپرایز او را به یکی از محبوب ترین شخصیت‌های این فرنچایز تبدیل کرده است. علامت تجاری او سلام ولکان نیز به عنوان نماد جهانی صلح شناخته شده است.

ناوی | آواتار


ناوی | آواتارناوی | آواتار

فیلم‌های آواتار جیمز کامرون، مخاطبان را به سیاره پاندورا می‌برد. ناوی‌ها که فوراً با موهای بافته و دم بلندشان قابل تشخیص هستند، بیگانگان قدبلند، آبی و گربه مانندی هستند که سیاره پاندورا را خانه می‌نامند. در این فیلم‌ها، انسان‌ها فناوری‌هایی را توسعه داده‌اند تا از نظر ذهنی با آواتارهای ناوی ساخته‌شده در آزمایشگاه ارتباط برقرار کنند تا پاندورا را بدون تسلیم شدن در برابر جو سیاره به طور ایمن کاوش کنند.

ناوی‌ها گونه‌ای صلح آمیز هستند که با روح اِیوا که در سیاره آنها می چرخد هماهنگ است. قسمت اول و دوم آواتار نبرد آنها با استعمارگران زمینی را دنبال می‌کند، اما آنها همچنین متحدان انسانی را در چند آواتار منتخب مانند قهرمان سریال جیک سالی (سم ورتینگتون) پیدا می‌کنند. فراموش نکنید که قسمت دوم آواتار چند ماه اخیر نمایش داده شد و بازهم رکورد‌های جالبی در باکس آفیس به جای گذاشت.

دالک‌ها | دکتر هو


دالک | دکتر هودالک | دکتر هو

در سریال دکتر هو، شخصیت دکتر با دشمنان مرگبار زیادی در زمان و مکان مواجه است. در بخشی از این سریال نمایشی، مخاطبان با ماندگارترین دشمنان بیگانه دکتر، یعنی دالک‌ها آشنا شدند! این جهش‌یافته‌های بیگانه به دنبال نابودی تمام شکل‌های حیات غیردالک در جهان هستند و خود را در زره فلفلی شکل می‌گیرندتا از خطر دور باشند.

فریاد و طراحی تاثیرگذار آنها این تهدید بیگانه را به موجود محبوب طرفداران تبدیل کرده است. آنها در طول دهه‌ها چند تغییر طراحی داشته‌اند، از جمله رنگ‌های درجه بندی تعیین شده و توانایی نادر برای پرواز. در چند قسمت از سریال مدرن، دالک‌های قهرمان نیز حضور دارند که وضعیت نمادین آن‌ها را بیشتر تثبیت می‌کند.

آدری | فروشگاه کوچک ترسناک


آدری | فروشگاه کوچک ترسناکآدری | فروشگاه کوچک ترسناک

بیگانگان و سینمای موزیکال ترکیب رایجی نیستند، اما فرانک اوز و تیم تولیدش این دو را با هم ترکیب می‌کنند تا یک موزیکال نمادین با یک گیاه بیگانه حتی نمادین‌تر در مرکز آن ایجاد کنند. آدری دوم که به عنوان یک جوانه شروع به رشد می‌کند و به اندازه بسیار بزرگی می‌رسد، شبیه یک تله مگس زهره بیگانه است. چیزی که او را از سایر گیاهان گوشتخوار متمایز می‌کند، هوس او برای گوشت انسان و توانایی او برای انفجار در گفتار و آواز است.

فروشگاه کوچک ترسناک و گیاه بیگانه‌اش برای خیلی‌ها حکم یک اثر کالت ناشناخته را دارد. ولی باید قبول کرد تهاجم بیگانگان با نمایش این اثر خاص که بارها حرف از بازسازی آن نیز به گوش رسیده، هرگز اینقدر خوش آهنگ یا تشنه به خون نبوده است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.