معرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتان

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انیمه‌های این نسل، قطعا شاهکار ایسایاما یعنی اتک آن تایتان است که به تازگی به پایان رسید. اثری پر از مبارزات حماسی و سهمگین که با استفاده از ابزار مانور سه‌بعدی اوج هیجان و استرس را به تصویر می‌کشید و نهایتا منجر به خلق انیمه‌ای منحصر به فرد شد. البته که اگر دوست دارید تا چنین هیجانی را در بازی‌های ویدیویی تجربه کنید، آثاری هستند که بتوانند چنین شرایطی را برای شما باز‌سازی کنند. با ویجیاتو و معرفی ۱۰ اثری که می‌توانند حس و حال انیمه‌ اتک آن تایتان رو در بازیکن ایجاد کنند همراه باشید.

<!–

–>

Shadow Of The Colossus

بازی های شبیه به اتک آن تایتانبازی های شبیه به اتک آن تایتان

این روز‌ها مبارزه با باس‌ها برای پیش‌روی در بازی‌ها رایج شده و برخلاف گذشته شاهد وجود این غول‌ها و دشمنان سرسخت تنها در انتهای بازی نیستیم؛ با این حال، در سال ۲۰۰۵ اثری منتشر شد که برای آن زمان یک تجربه متفاوت به شمار می‌رفت. در حالی که گیم‌پلی مبتنی بر مبارزه با باس ریسک بسیار بزرگی بود، Shadow Of The Colossus منتشر شد و هنوز هم که هنوز است به عنوان یکی از برترین بازی‌های پلی‌استیشن ۲ شناخته می‌شود.

این که از غول‌های عظیم‌الجثه بالا بروید و سعی کنید تا خودتان را به گردن و یا دیگر نقاط ضعف بدن‌شان برسانید و آن‌ها را شکست دهید، دقیقا همان ایده‌ایست که در اتک آن تایتان هم شاهدش بودیم و امکان ندارد تا به مبارزه با این موجودات بپردازید و حس و حال این انیمه محبوب برای شما تداعی نشود.

Bayonetta

Bayonetta 3Bayonetta 3

مبارزات در اتک‌ آن تایتان به شکل بی‌رحمی سریع و به شکل مرگباری خونین است. مبارزاتی که می‌توان رگه‌هایی از آن را در یکی از موفق‌ترین آثار هک اند اسلش یعنی بایونتا نیز مشاهده کرد.

PlatinumGames استودیویی است که در طول دو دهه گذشته به لطف عناوین اکشن هک اند اسلش فوق‌العاده زیبا و مهیج نامی چشمگیر برای خود دست و پا کرده و سری Bayonetta نیز یکی از شاهکارهای PlatinumGames است. باس‌ها در Bayonetta به طور فزاینده‌ای با شکوه هستند و بسیاری از آن‌ها یادآور تیتان‌های عنوان‌داری است که در طول انیمه تماشا کرده‌ایم.

God of War Trilogy

بازی های شبیه به اتک آن تایتانبازی های شبیه به اتک آن تایتان

اگرچه که بعد از سافت ریبوت سانتا مونیکا، شاهد نبرد‌هایی متفاوت‌تر از چیزی که در سه‌گانه گاد آو وار بودیم هستیم، اما می‌توان اوج مبارزات حماسی کریتوس را در زمان حمله به تایتان‌های یونان باستان و خدایانش دانست که به شکل باورنکردنی‌ای جذاب و دوست داشتنی بود.

بالا رفتن از تایتان‌هایی که حتی از کوه‌ها بزرگ‌تر هستند در گاد آو وار ۳ و تلاش برای به زانو درآوردن آن غول فلزی در گاد آو وار ۲ از لحظاتی است که بازیکن را به راحتی به یاد شاهکار ایسایاما خواهد انداخت.

Monster Hunter Rise

معرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتانمعرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتان

فرنچایز بسیار بزرگ کپکام یعنی Monster Hunter تقریباً دو دهه از عمرش می‌گذرد و به یکی از بزرگترین داشته‌های این شرکت تبدیل شده است. این سری بازی با قرار دادن انسان‌ها در برابر هیولاهای عظیم‌الجثه ثابت می‌‌کند که شکست دادن هیچ موجودی ناممکن نیست و هر غول بی‌شاخ و دمی را می‌توان با سلاح مناسب از پا درآورد.

ششمین بازی اصلی این مجموعه، Monster Hunter Rise، بر پایه‌ی اصول همیشگی این فرنچایز بنا شده و استاندارد‌های جدیدی برای ضرب و شتم و شکار هیولا‌های غول پیکر در جهان بازش ایجاد کرده است. بازیکن در این اثر و در هر لحظه ممکن است با یک تایتان واقعی رو به رو شود!

BioShock Infinite

معرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتانمعرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتان

بازی‌های BioShock، آثار تیراندازی اول شخصی هستند که بر اهمیت داستان‌گویی، فضاسازی و روایت هنرمندانه تأکید دارند. به یاد ماندنی‌ترین جنبه‌های BioShock قدرت‌های ویژه کاراکتر اصلی و البته دشمنان عجیب و غریبی هستند که سد راه شما می‌شوند.

سومین ورودی این سری یعنی BioShock Infinite، بر خلاف نسخه‌های قبل که در اعماق دریاها جریان داشتند، به فراز آسمان‌ها و محیطی که تداعی‌کننده معماری حمله به تایتان است سفر می‌کند. دنیایی که در آن Handyman‌ها حکم تایتان‌هایش را دارند و زیپ‌لاین‌های موجود در محیطش یادآور مانور سه‌بعدی انیمه است.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

معرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتانمعرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتان

Tears of the Kingdom یعنی جدیدترین نسخه از سری بازی‌های زلدا را می‌توان بزرگترین بازی ساخته شده از این سری تا به امروز دانست. اثری که در آن بازیکن می‌تواند با استفاده از خلاقیت خود دست به ساخت انواع و اقسام وسایل مختلف زده و در جهان بزرگش اکتشاف کند.

جهانی که پر شده از موجودات مختلف که برخی از آن‌ها ظاهری شبیه به تایتان‌های انیمه دارند و می‌توان با شمشیر به دست گرفتن مبارزاتی بسیار حماسی را با کمک ابزار مختلفی که به دست شما ساخته شده رقم زد.

Sekiro: Shadows Die Twice

بازی های شبیه به اتک آن تایتانبازی های شبیه به اتک آن تایتان

FromSoftware به عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های اکشن سخت و هاردکود و البته تنبیه‌هایی که برای کوچک‌ترین اشتباهات بازیکن در نظر گرفته شناخته می‌شود. Sekiro: Shadows Die Twice هم یکی از بی‌رحمانه‌ترین بازی‌های ساخته شده به دست این استودیو به شمار می‌رود.

Sekiro باعث می‌شود که بازیکن احساس کند که مرگ اجتناب‌ناپذیر است و در هر گوشه و کناری از محیط‌های بازی چه در زمین و چه در آسمان موجودی وجود دارد که جان شما ار تهدید می‌کند. دنیایی که بی‌شباهت به جهان مرگبار اتک آن تایتان نیست و بوی مرگ در جای جای آن حس می‌شود.

The Wonderful 101

معرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتانمعرفی ۱۰ بازی برای طرفداران اتک آن تایتان

The Wonderful 101 یکی از آثار Wii U است که البته نسخه ریمستر آن برای پلتفرم‌های جدید و مختلفی منتشر شده است. بازی ترکیبی عجیب و غریب از المان‌های ابرقهرمانی و البته انفجار و ویرانی است که مبارزات جذاب و هیجان‌انگیزی را به تصویر می‌کشد. بیگانگان ویرانگر مختلفی در این بازی، زمین را تهدید می‌کنند و بازیکن می تواند تیمی متشکل از ۱۰۱ نفر را کنترل کند تا با هم کار کنند و این موجودات را از زمین بیرون کنند. لحظاتی که ده‌ها نفر با موجودی بی‌نهایت بزرگ‌تر از خودشان مبارزه می‌کنند، بلافاصله مبارزات اتک آن تایتان را به یاد گیمر می‌اندازد.

Elden Ring

بازی Elden Ringبازی Elden Ring

اگر سکیرو جهان مخوفی داشت که بوی مرگ می‌داد و زلدا این امکان را به بازیکن می‌داد که در ناشناخته‌ها به گشت و گذار بپردازد و با غول‌ها و موجودات مختلفی دست و پنجه نرم کند، حالا در الدن رینگ قرار است تا بازیکن در جهانی که بوی مرگ می‌دهد به گشت و گذار بپردازد و به امپراطور این جهانِ در حال نابودی تبدیل شود.

تجهیزات و سلاح‌هایی که جنگجویان Elden Ring می‌توانند به دست بیاورند نیز منعکس‌کننده فناوری‌های موجود در Attack on Titan بوده و موجودات غول پیکرش، از جمله آن جاینت آتشین مناطق یخ‌زده شمال الدن رینگ نمایان‌گر این موجودا عظیم‌الجثه است.

Attack on Titan 2

بازی اتک آن تایتانبازی اتک آن تایتان

اما نوبتی هم که باشد نوبت بازی Attack on Titan 2 بوده که یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسخه اول این سری بازی به شمار می‌رفت. در این اثر شما می‌توانید در نقش یکی از افراد جدید گروه تجسس قرار بگیرید و علاوه بر آموزش دیدن در کنار دیگر شخصیت‌های محبوب سری مثل ارن و میکاسا در نبرد‌های حماسی این سری شرکت کنید.

البته که قرار گرفتن در نقش شخصیت‌هایی چون خود ارن و تبدیل شدن به تایتان مبارز در بازی میسر بوده و امکان شرکت در مبارزات آنلاین و استفاده از ابزار مانور سه‌بعدی برای تکه تکه کردن تایتان‌ها و دیگر بازیکنان در این نسخه موجود است.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.