معرفی دوربین لایکا Q3؛ پشتیبانی از ProRes و ویدیوی ۸K

لایکا به‌طور رسمی دوربین Q3 را به‌عنوان جدیدترین نسخه از سری کامپکت بدون آینه فول‌فریم خود معرفی کرد. دوربین نسل سوم Q پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مجموعه ویژگی‌های فوکوس خودکار و ویدیو به ارمغان می‌آورد.

لایکا قول می‌دهد که دوربین فول‌فریم Q3 با فاصله کانونی ثابت، محصولی مقاوم، جمع‌وجور و همه‌جانبه برای عکاسی و فیلمبرداری باشد. Q3 به سنسور CMOS فول‌فریم ۶۰ مگاپیکسلی مجهز شده و از لنز پرایم ۲۸ میلی‌متری استفاده می‌کند.

قابلیت‌های دوربین لایکا Q3

معرفی دوربین لایکا Q3؛ پشتیبانی از ProRes و ویدیوی 8K

لنز لایکا Q3 همان لنز آشنای ۲۸ میلی‌متری F/1.7 Summilux با ۱۱ المان در ۹ گروه است. درست مانند Q2، این دوربین جدید از بزرگ‌نمایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند. البته این بار شاهد سطوح زوم ۲۸ میلی‌متری، ۳۵ میلی‌متری، ۵۰ میلی‌متری، ۷۵ میلی‌متری و ۹۰ میلی‌متری هستیم. همانطور که می‌دانید، سنسور ۶۰ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر واضح‌تری تولید کند و احتمالاً لایکا گزینه ۹۰ میلی‌متری را به همین دلیل اضافه کرده است. در مورد قابلیت‌های جدید، Q3 یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی را معرفی می‌کند که فوکوس خودکار تشخیص فاز را با DFD ادغام می‌کند تا ردیابی سوژه و قفل فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر انجام شود.

دوربین لایکا Q3 دارای گواهی IP52 در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار است. البته باید توجه داشت که این گواهی فقط به محافظت در مقابل اسپری مستقیم آب با زاویه ۱۵ درجه محدود می‌شود. این محصول از صفحه‌نمایش لمسی ۳ اینچی چرخان برای ارگونومی بیشتر بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌تواند به پورت USB Type-C برای شارژ و انتقال داده و درگاه HDMI برای پخش ویدئو اشاره کرد. علاوه بر این، Q3 دارای بلوتوث و وای‌فای برای اتصال به گوشی‌های هوشمند است.

فیلمبرداری با دوربین لایکا Q3

در بخش فیلمبرداری، لایکا Q3 می‌تواند می‌تواند ویدیوی ۱۰ بیت ۴:۲:۰ با وضوح ۸K و نرخ فریم ۳۰fps ضبط کند. این در حالی است که فیلمبرداری ۴K با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و نرخ فریم ۱۰۸۰p امکان‌پذیر است. ویدیوی ۸K، همراه با فوکوس خودکار بهبودیافته و پردازنده Maestro IV ارتقایافته، بزرگترین تغییرات فنی در لایکا Q3 هستند. نمایشگر چرخان نیز یک تغییر سخت‌افزاری خوشایند است که ارگونومی دستگاه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

دوربین جدید لایکا با قیمت ۵۹۹۵ دلار آمریکا به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است که اگر به جای نوستالژی، طراحی صنعتی تمیز و لنز تنظیم‌شده به دنبال محصولی کاربردی هستید، شاید بهتر باشد دوربینی مانند Nikon Z 8 را انتخاب کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.