معرفی ارزانترین هارد اکسترنال های بازار

بدون هیچ شکی بهترین راه برای ذخیره کردن اطلاعات خرید هارد اکسترنال است؛ چرا که اولا کار با این محصولات بسیار ساده و سریع است و ثانیا قیمت مناسب آن‌ها باعث می‌شود تا به گزینه ایده‌آلی تبدیل شوند. این محصولات در انواع مدل‌ها و ظرفیت‌ها ساخته می‌شوند و به همین جهت تنوع قیمتی بالایی دارند، در این مطلب اما تمرکز ما بر هارد اکسترنال ارزان خواهد بود تا شما بتوانید یک فضای ذخیره سازی ایمن با قیمتی مناسب خریداری کنید.

عوامل مهم در تعیین قیمت هارد اکسترنال

برای هر محصولی عوامل مختلفی وجود دارند که بر تعیین قیمت نهایی محصول تأثیرگذار هستند. در این قسمت مروری مختصر بر مواردی خواهیم داشت که نقش مهمی در تعیین قیمت هارد اکسترنال دارند.

مقاومت بدنه

هاردهای معمولی مقاومت خاصی در برابر ضربه یا نفوذ آب ندارند؛ چرا که برای اکثر کاربران وجود چنین قابلیتی اصلا اهمیت ندارد و قطعا هیچ‌گاه پیش نمی‌آید که بخواهند از هارد خود در برابر ورود آب مراقبت کنند. از طرفی دسته‌ای از کاربران به دلیل شغل خود یا جابجایی زیاد مجبور هستند هارد اکسترنالی خریداری کنند که بتواند ورود آب و سقوط از ارتفاع را دوام بیاورد. برندهایی مانند سیلیکون پاور یا ای دیتا در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارند و هارد اکسترنال مقاوم تولید می‌کنند.

هارد اکسترنال ارزان بانه

اگر برای شما این مقاومت بدنه اهمیت ندارد، از خرید مدل‌های دارای گواهی نظامی یا گواهی مقاومت در برابر آب دوری کنید؛ زیرا این محصولات با قیمت بسیار بالاتری به فروش می‌رسند و دسته‌ای خاص و مشخص از کاربران را مد نظر دارند.

ظرفیت هارد

ظرفیت مرسوم هارد اکسترنال در حال حاضر ۱ ترابایت و بیشتر است و کمتر پیش می‌آید که یک هارد اکسترنال hdd با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت یا کمتر یافت شود. هرچقدر ظرفیت یک هارد اکسترنال افزایش پیدا کند طبیعتا قیمت آن هم زیاد می‌شود. پس اگر اطلاعات خیلی زیادی ندارد و ۱ ترابایت حافظه برای شما کافی است از خرید مدل‌های ۲، ۴ یا ۵ ترابایتی خودداری کنید تا هزینه اضافی را متحمل نشوید.

برند هارد

در این موضوع شکی نیست که در دنیای فناوری برند اهمیت بسیار بالایی دارد و این اعتبار یک سازنده است که باعث می‌شود کاربران به آن اعتماد کنند. برای مثال اپل همواره ثابت کرده که انواع محصولات آن کیفیت و عملکرد عالی دارند و به این جهت کاربران زیادی هم به سراغ این سازنده آمریکایی می‌روند. در مورد هارد اکسترنال نیز این موضوع صادق است و برخی از برندها به طور کلی محصولات خود را با برچسب قیمتی بالاتری به فروش می‌رسانند. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برندهای باکیفیت و در عین حال خوش‌قیمت مانند سیگیت یا وسترن دیجیتال بروید.

معرفی ارزانترین هارد اکسترنال

در این قسمت به معرفی هارد اکسترنال ارزان و با کیفیت خواهیم پرداخت تا بتوانید با بودجه کم هم یک هارد خوب خریداری کنید.

هارد اکسترنال سیگیت Expansion ظرفیت ۱ ترابایت

اگر به یک هارد بسیار ساده و البته خوش‌قیمت نیاز دارید که بتوانید دیتای مورد نظر خود را به آن انتقال دهید این مدل از سیگیت بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. این سازنده آمریکایی سابقه بسیار خوبی در زمینه تولید هارد اکسترنال دارد و با خیالی آسوده از کیفیت ساخت و عملکرد می‌توانید محصولات آن را خریداری کنید. وزن این مدل ۱۵۹ گرم وزن و ابعادی آن برابر با ۱۱۵.۳ در ۸۰ در ۱۲.۶ میلی‌متر است و به این جهت می‌توانید به راحتی آن را همراه خود داشته باشید.

هارد اکسترنال سیگیت expansion از درگاه ارتباطی USB 3.0 برای برقراری اتصال با سیستم استفاده می‌کند و سرعت مناسبی هم دارد، البته باید ترجیحا آن را به درگاه USB 3.0 لپ تاپ خود متصل کنید (درگاه آبی رنگ). این هارد به لطف برخورداری از فرمت exFAT نه‌تنها با ویندوز سازگاری کامل دارد، بلکه بدون نیاز به فرمت می‌توانید آن را به مک هم متصل کنید و این مشکل استفاده از هارد با ویندوز و macOS را حل می‌کند. پس اگر یک هارد اکسترنال ساده، باکیفیت و خوش‌قیمت با ظرفیت ۱ ترابایت می‌خواهید در خرید سیگیت expansion شک نکنید.

خرید هارد اکسترنال Expansion سیگیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ارزان و با کیفیت

وسترن دیجیتال هم یک برند آمریکایی است و به نوعی رقیب سیگیت به حساب می‌آید. هارد ۱ ترابایتی وسترن دیجیتال مدن المنت یکی از بهترین گزینه‌های خوش قیمت موجود در بازار است که می‌توان با بودجه کمی آن را خریداری کرد. وزن این محصول تنها ۱۳۰ گرم است و ابعاد آن به ۱۱۰.۵ در ۸۴.۳ در ۱۵ میلی‌متر می‌رسد و این یعنی به راحتی حتی می‌توانید این هارد را در جیب شلوار خود قرار دهید. طراحی این مدل بسیار ساده است و تنها یک چراغ کوچک برای نمایش وضعیت اتصال در بخش روبرویی دیده می‌شود.

این دستگاه برای اتصال به سیستم شما از USB 3.0 استفاده می‌کند و با نسل قبلی یعنی USB 2.0 نیز سازگاری دارد. شما می‌توانید هارد وسترن دیجیتال المنت را بدون مشکل به ویندوز متصل کنید ولی برای اتصال به مک باید فرمت آن را تغییر دهید. سرعت، عملکرد، کیفیت ساخت، وزن کم و بسیاری از عوامل دیگر باعث می‌شود تا این مدل را یکی از بهترین‌های موجود در بازار برای استفاده‌های خانگی و ساده بدانیم.

قیمت هارد اکسترنال Elements وسترن دیجیتال ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا گیمینگ Canvio Gaming ظرفیت ۱ ترابایت

ارزانترین هارد اکسترنال

هارد اکسترنال گیمینگ چه معنایی دارد؟ در واقع این هارد چه ویژگی خاصی دارد که باعث می‌شود برای بازی کردن مناسب‌تر باشد؟ فرمت در نظر گرفته شده برای این محصول exFAT است و همین موضوع باعث می‌شود تا هارد با کنسول‌های بازی مانند پلی استیشن و ایکس باکس سازگاری داشته باشد و به ویندوز و مک هم متصل شود. البته باید در نظر داشته باشید که امکان اجرای بازی‌ها از روی این هارد تنها برای کنسول‌های نسل هشتم یعنی PS4 و ایکس باکس وان و وان اس وجود دارد و برای نسل نهم فقط می‌توانید عناوین را به روی هارد ذخیره کنید و در صورت نیاز باید ابتدا این دیتا را به خود کنسول منتقل کنید.

دلیل این اتفاق این است که PS5 و ایکس باکس سری اس و ایکس از هارد SSD برخوردار هستند. این محصول برای اتصال از USB 3.2 Gen 1 استفاده می‌کند و USB 2.0 هم هم‌خوانی دارد. این هارد گیمینگ طراحی بسیار ساده‌ای دارد و در یک تک رنگ مشکی به بازار عرضه می‌شود. وزن این مدل تنها ۱۴۹ گرم و ابعاد آن نیز برابر با ۸۰ در ۱۱۱ در ۱۳.۵ است. همچنین طبق ادعای سازنده ژاپنی این هارد اکسترنال برای اجرای بازی‌ها هم بهینه شده و بهترین تجربه را برای شما به‌وجود می‌آورد.

خرید هارد اکسترنال توشیبا Canvio Gaming ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport ظرفیت ۱ ترابایت

هارد مای پاسپورت وسترن دیجیتال

هارد اکسترنال مای پاسپورت وسترن دیجیتال یکی از پرفروش‌ترین هاردهای ارزان قیمت بازار است که در سطح جهانی نیز فروش بالایی دارد. وزن این محصول تنها ۱۲۰ گرم است و ضخامت آن به حدود ۱۱ میلی‌متر می‌رسد تا حمل کردن آن از یک گوشی هوشمند هم ساده‌تر باشد. همین ابعاد و وزن مناسب یکی از ویژگی‌های اصلی این مدل است که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

به گفته خود وسترن دیجیتال این هارد به ویندوز و Chrome OS متصل می‌شود و برای استفاده با مک باید NTFS driver مخصوص را برای آن دانلود کنید. هارد مای پاسپورت برای اتصال از USB 3.2 Gen 1 پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به کمک نرم افزار موجود از دیتاهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر یک هارد نازک و قابل حمل می‌خواهید که کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشد قطعا خرید این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید هارد اکسترنال مای پس ۱ ترا

هارد اکسترنال توشیبا Canivo Flex ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا Canivo Flex

سامورایی‌های ژاپنی با نام‌گذاری این محصول تقریبا قابلیت ویژه آن را مشخص کرده‌اند و پسوند Flexibility در این مدل به معنای انعطاف‌پذیر است، اما این مفهوم برای یک هارد اکسترنال چه مفهومی دارد؟ توشیبا در این مدل از فرمت exFAT استفاده کرده تا شما بدون مشکل بتوانید بین ویندوز و مک جابجا شوید. به‌علاوه در این مدل شما حتی می‌توانید هارد را به آیپد، گوشی اندرویدی و تبلت اندرویدی خود نیز متصل کنید. حتی سازنده درون جعبه دو سیم با خروجی USB-A و USB-C قرار داده تا به راحتی بتوانید هارد را به محصولات مختلف متصل کنید.

از این قابلیت که بگذریم، ظاهر این مدل بسیار جذاب است و رنگ نقره‌ای مات جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. به غیر از این، ارگونومی این هارد نیز به لطف وزن ۱۴۹ گرمی و ضخامت ۱۳.۵ میلی‌متری خوب است و گزینه خوبی برای جابجایی زیاد است. این محصول از رابط USB 3.2 Gen 1 استفاده می‌کند و به گونه‌ای بهینه شده که با ولتاژ پایین‌تر گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز سازگاری داشته باشد.

خرید هارد اکسترنال توشیبا Canivo Flex ظرفیت ۱ ترابایت

سوالات متداول

قیمت هارد اکسترنال ارزان بانه چقدر است؟ به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم هارد اکسترنال را با گارانتی رسمی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از اصالت و سلامت آن مطمئن شوید.

سرعت هارد اکسترنال ارزان قیمت کم است؟ خیر، ارزان بودن این مدل‌ها به دلیل کیفیت ساخت پایین‌تر یا حتی سرعت کمتر نیست و این محصولات برخی از ویژگی‌های غیر ضروری هاردهای گران‌تر مانند مقاومت در برابر آب و مقاومت در برابر ضربه را ندارد و در زمینه تهیه نسخه پشتیبان یا رمزگذاری ضعیف‌تر هستند.

ads

برای انتخاب بخاری برقی و هیتر مردد هستید؟ اینجا بهترین هیتر برقی های کم مصرف بازار را به شما معرفی کردیم.

بهترین هیتر برقی کم مصرف

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link