معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد:درصد موفقیت مرکز درمان ناباروری قفقاز قابل مقایسه با سطوح جهانی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل مرکز درمان ناباروری قفقاز را یکی از مراکز خوب کشور برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همکاری ها و تعاملات مؤثری را با این مرکز دارد.

رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل در گفتگو با سیناپرس اردبیل با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل سیر تکاملی خود را به خوبی طی کرده است، افزود: این مرکز یکی از مراکز درمان ناباروری کشور و استان می باشد.

وی با تأکید بر همکاری های دوطرفه دانشگاه علوم پزشکی و مرکز قفقاز، وضعیت این مرکز را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: جلساتی را با مدیریت جهاددانشگاهی و مدیریت بیمه سلامت استان در مرکز درمان قفقاز برای افزایش بیشتر همکاری ها برگزار کرده‌ایم.

نسیمی دوست با اذعان بر اینکه در بهترین مراکز درمان ناباروری جهان درصد موفقیت ۳۰ الی ۴۰ درصد می باشد، اظهار کرد: درصد موفقیت در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل ۲۸ درصد است که در مقایسه با آمارهای جهانی قابل قبول می باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مرکز درمان ناباروری ریحانه وابسته به این دانشگاه خبر داد و اشاره کرد: هر دو مرکز درمان قفقاز و ریحانه در تبادل بیمار، کمک های علمی و تجهیزات همکاری های مستمر را دارند.

وی گفت: یک مرکز خصوصی درمان ناباروری در اردبیل افتتاح شده و همچنین یک مرکز سطح دو درمان ناباروری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان در شهر پارس آباد آغاز به کار کرده است.

این مقام مسئول حوزه بهداشت و درمان استان خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور در سال های اخیر کاهشی بوده و در صورت ادامه این روند در سال های آینده با سالمندی جمعیت کشور روبرو خواهیم بود.

رامین نسیمی دوست اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حوزه های آموزش، پژوهش و درمان ناباروری با ارائه خدمات مختلف در خدمت هم استانی‌ها می باشد.

نوشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد:

درصد موفقیت مرکز درمان ناباروری قفقاز قابل مقایسه با سطوح جهانی است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.