معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛بررسی بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سال گذشته بیش از دو هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه بررسی و پیگیری شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با اعلام این خبر گفت: یکی از کمیسیون ‌ های مهم در دانشگاه علوم پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرآیندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم را شامل می شود.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از دو هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو رسیدگی شد که از این تعداد، دو هزار و ۳۰۰ پرونده به تعزیرات حکومتی، ۱۱۰ پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب، ۴۰ پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی نیز به سازمان ‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع شده است.

دکتر شریفی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۴۹ مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات سلامت از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدیدکنندگان سلامت جامعه، امری ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به عنوان یکی از اولویت ‌های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دکتر شریفی، تاکید بر اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری همگانی است، از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های ۱۸۱۹ و ۱۹۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

بررسی بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف بهداشتی، درمانی، غذایی و دارویی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.