مصرف این شش ماده غذایی خطر حملات قلبی را کاهش می دهد

به باور پزشکان، مصرف برخی غذاها برای کاهش خطر بیماری های قلبی کلیدی بوده و خوردن آنها برای سالم ماندن بسیار مهم است. در این گزارش به معرفی این مواد غذایی می پردازیم.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه متمرکز در سطح جهانی به غذاهایی که معمولاً سالم تلقی می شود منجر به معرفی مواد غذایی مفید برای قلب شد. بر این اساس گفته می شود مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی از جمله حملات قلبی و سکته کلیدی است. این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه مک مستر و موسسه سلامت تحقیقات جمعیت  در همیلتون، انتاریو، کانادا انجام شد.

محققان خاطرنشان کردند: راه های مختلفی برای دستیابی به یک رژیم غذایی سالم وجود دارد. برای مثال مصرف مقادیر متوسط غلات کامل یا پرهیز از خوردن گوشت های فرآوری نشده می تواند به سلامت تغذیه کمک کند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های چند مطالعه را که شامل ۲۴۵ هزار نفر در ۸۰ کشور بود، تجزیه و تحلیل کردند. آن ها امتیاز رژیم غذایی مورد استفاده در این مطالعه را از استاندارد مطالعه اپیدمیولوژیک آینده نگر شهری و روستایی به دست آوردند.

سلیم یوسف، نویسنده ارشد این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: نمرات رژیم غذایی قبلی از جمله رژیم سیاره ‌ای EAT-Lancet و رژیم مدیترانه ‌ای، ارتباط رژیم غذایی با بیماری های قلبی و مرگ را عمدتاً در کشورهای غربی آزمایش کردند.

اندرو منته، پژوهشگر ارشد این مطالعه در رابطه با موضوع فوق گفت: ما در این مطالعه تمرکز خود را روی سایر رژیم های غذایی که مضر در نظر گرفته می شوند مانند غذاهای فرآوری شده و فوق فرآوری شده با غذاها و مواد مغذی قرار دادیم که اعتقاد بر این است که از سلامت فرد محافظت می کنند.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: اخیراً بر مصرف بیشتر غذاهای محافظ برای پیشگیری از بیماری تمرکز شده است. در این میان محققان نشان دادند که مصرف مقادیر بیشتری میوه، سبزیجات، آجیل و حبوبات در کنار اعتدال در مصرف غذاهای طبیعی کلیدی است. علاوه بر این مقادیر متوسط ماهی و لبنیات پرچرب با کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ زودرس مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان، نزدیک به ۱۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند  که حدود ۳۲ درصد از کل مرگ و میرها را به خود اختصاص می دهد. حملات قلبی و سکته مغزی باعث حدود ۸۵ درصد از این مرگ و میرها شده است.

گفتنی است بر اساس امتیاز رژیم غذایی سالم، یک روز معمولی باید شامل دو تا سه وعده میوه، دو تا سه وعده سبزیجات، یک وعده آجیل و دو وعده لبنیات باشد.

به گزارش سیناپرس، این رژیم همچنین باید شامل سه تا چهار وعده در هفته حبوبات و دو تا سه وعده ماهی باشد. غلات کامل را می توان در یک وعده در روز جایگزین گوشت یا مرغ کرد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: upi

نوشته مصرف این شش ماده غذایی خطر حملات قلبی را کاهش می دهد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.