مشخصات پردازنده Core i9 13900KS – فرکانس ۶ گیگاهرتز و TDP پایه ۱۵۰ وات

به تازگی مشخصات پردازنده پرچمدار نسل ۱۳ اینتل یعنی پردازنده Core i9 13900KS از نقشه راه جدید اینتل منتشر شده‌اند. این پردازنده ۲۴ هسته‌ای، قرار است اولین پردازنده شرکت اینتل – همچنین اولین پردازنده تاریخ باشد که با فرکانس کارخانه‌ای ۶ گیگاهرتز عرضه می‌شود.

مشخصات پردازنده Core i9 13900KS

شرکت اینتل پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد دارد یک پردازنده با فرکانس کارخانه‌ای ۶ گیگاهرتز به بازار عرضه کند، اما هیچ وقت به نام آن اشاره نکرده بود. همان‌طور که گفتیم، یک نقشه راه جدید از شرکت اینتل روی توییتر منتشر شده که پردازنده Core i9 13900KS به همراه مشخصات – فرکانس ۶ گیگاهرتزی – روی آن دیده می‌شود.

INTEL 13900KS 1 1200x557 1

طبق جدولی که از نقشه راه اینتل منتشر شده، این پردازنده به کمک فناوری Thermal Velocity Boost به فرکانس افزایشی ۶.۰ گیگاهرتز می‌رسد و فناوری Turbo Boost Max 3.0 نیز فرکانس آن را به ۵.۸ گیگاهرتز می‌رساند. این دو فرکانس، به ترتیب ۲۰۰ و ۱۰۰ مگاهرتز از فرکانس‌های فعلی پردازنده Core i9 13900K بیشتر هستند. شرکت اینتل فرکانس هسته‌های E را در نسخه KS تغییر نداده، اما فرکانس پایه هسته‌های P را با ۲۰۰ مگاهرتز افزایش به ۳.۲ گیگاهرتز رسانده است.

علاوه بر آن، جدول مشخصات نشان می‌دهد که توان حرارتی پایه نسخه KS نیز از ۱۲۵ وات به ۱۵۰ وات افزایش پیدا می‌کند، اما مصرف انرژی بیشینه همچنان ۲۵۳ وات باقی مانده است. حافظه‌های رسمی قابل پشتیبانی توسط این پردازنده نسبت به دیگر مدل‌های Raptor Lake-S تغییری نکرده، اما کاربران می‌توانند از این پردازنده در کنار حافظه‌های فوق سریع +DDR5-7000 استفاده کنند که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند.

اسلاید منتشر شده اطلاعاتی در خصوص قیمت و دسترسی پردازنده Core i9 13900KS به ما نمی‌دهد، اما به احتمال زیاد این پردازنده طی رویداد CES 2023 معرفی و در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.